• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lommekniver blir tillatt gjennom sikkerhetskontrollen i USA

Re: Lommekniver blir tillatt i USA

Høres snålt ut! Og så i USA da? Man kan da saktens drepe noen med et 6 cm langt knivblad. Dette kommer vel aldri til å se dagens lys?

Dette er for å harmonisere med EU's reglement. More to come.

Lurer egentlig på hvem andre en McGyver må reise med en lommekniv?

Lurer egentlig på hvem andre en McGyver må reise med en lommekniv?

Vel, som tekniker i IT-verden så er det greitt at man ikke lengre får spørsmål rundt feks små multi-verktøy som tilfeldigvis inneholder noen skarpe metallbiter.

Snodig nok har jeg aldri hatt problemer med å få med meg en tripod med skikkelig hode på, som i praksis er langt styggere slagvåpen enn feks baseball-kølle, så logikken lenge leve i dette...

-A

Problemet er at hypernervøse politikere med liten pi** og stort ego har fått kjøre dette løpet litt for lenge. Nå har man begynt å få 9/11 på avstand og de litt mer fornuftige folkene bak i kulissene har begynt å få litt mer spillerom. I tillegg begynner man å få sving på teknologien med værkeanalyse. Så vi vil få se en gradvis oppmyking av bestemmelsene i tiden fremover.

Det er mange flinke folk i TSA med god bakkekontakt. Jeg har selv jobbet med en del av disse, og det er godt å se at de begynner å få gjennomslag.

Kniver med blad opp til 6cm er tillatt i Europa, ja.

Back