LN-TUI og winglets.

Dash

ScanFlyer Gold
Etter hva jeg har lest meg opp til på dette forumet så har LN-TUI en MTOW på 69 626 kg og CFM56-7B24 motorer. Noe som tilsier at denne kan fly temmelig lange strekker. Og når jeg sjekker hvilke flighter den har flydd i det siste, så er det relativt lange strekker.

Dessuten så er det jo en ex-BU maskin, så det er vel SAC motorer som er sertifisert for winglets.....

Men hvorfor har den ikke da Winglets? Da ville den bli overlegen alle andre fly i SK sin 737 flåte med tanke på range....Og fuel besparelsene må jo blit temmelig store....
 
Av tidligere Braathens B737-705 er det vel bare LN-TUH og LN-TUI som eies av:

NBB-Oslo Lease Partnership Three
c/o NBB Palette Co., Ltd
1-11-1 Nihonbashi
Chuo-ku, Tokyo 103
Japan

Begge disse flyene er uten winglets. Kanskje eieren ikke har vært villig til å koste på dem winglets?
 
Jeg tror den er litt for gammel til at den er klargjort for WL. Det er fullt mulig å ettermontere WL på denne også, men det krever omfattende modifikasjoner på vingene, noe som koster mye penger...
 
Formelt er det fullt mulig a ettermontere WL pa TUI. Germania kommer na a ettermontere WL pa noen av sine 98 og 99 built 737-700.

Men - siden flyet er ikke eiet - ma operatören komme til enighet med eier. Dette er en strukturellt modifikasjon og ma godtkjennes av eieren. Og ja, til slutt snakker man ogsa om litt penger og hvem betaler regningen , hvor lenge er leieavtalen etc.
 
Back
Top