SK LN-RRF - status

Re: LN-RRF

Frøydis Viking

Er det noen som vet hvilket selskap som egentlig skulle ha Frøydis Viking. Jeg fløy med denne maskinen igår, SK 4046, og så at hele interiøret ikke stemte med SK interiør i farger og type stoler. Stolene var myke godt polstrete skinnstoler, og hele interiøret var lys grått med skifergrå stoler. AH fortlate meg at de ikke likte å jobbe på denne maskinen, men at SAS hadde fått kjøpe dette flyet som det var stor etterspørsel på, fordi en annen kunde hadde trukket seg.
Jeg satt ved nødutgangen og la merke til at det på den sto 'tire - pull', ellers var det ingen spor som kunne fortelle noe om hvilket selskap denne maskinen ble bygget for.

Denne skulle egentlig til Air Europa, samme som RRE og RRG. Interiøret er Air Europa sitt standardinteriør.

EDIT: Det er faktisk ganske mange spor hvis du begynner å lete litt. Mange skilt står på spansk og engelsk.

Last edited:

Maskinen skulle opprinnelig leveres til Air Europa, og har derfor deres interiør.
Mens SK sine 737 - 800 har betegnelsen - 883, heter RRE/RRF/RRG 737 - 85P. Det ble nevnt her på forumet at disse maskinene ville få standard SK innredning ved lengre teknisk sjekk, men dette har foreløpig ikke blitt gjort.

SAS må vel ha tatt en veldig rask beslutning i denne saken ettersom maskinene ble levert med fullt Air Europa-interiør? Hvorfor ville ikke Air Europa ha dem?

fløy denne maskinen første gang nylig og ble svært overrasket da jeg kom inn i flyet og så setene.

Er det noen grunn til at SAS ikke har skiftet seter på dette flyet enda, de var ikke noe gode og sitte i og jeg følte ikke jeg hadde noe særlig god benplass.

Flyene skulle jo egentlig til Air Europa i 2008, men det endte med at SAS overtok ordren, men AEA sitt interiør fulgte med... men det ser nok ut som SAS ikke prioriterer å skifte setene i LN-RRE, -RRF og -RRG, det er nok noen andre gamle -800 som nye seter trengs i...

Re: LN-RRF - Frøydis Viking

Sitter å blar i gamle poster her... La merke til at dere påpekte at denne maskinen ble brukt med utstyr fra AirEuropa ihvertfall helt til 2014.

Satte på denne (99% sikker på at det var denne) i 2013 hjem fra syden da den måtte lande i Brussel for å dobbeltsjekke en brendsellukt fra bak i flyet. Det viste seg etter sikkerhetslandingen å være fra kjøkkenet bak i flyet. Og om dette kjøkken var et fra AirEuropa som Sas ikke har giddet å bruke ressurser i, er ikke dette da litt merkelig?

http://www.spaniaavisen.no/wip4/sas-fly-paa-vei-fra-spania-maatte-noedlande/d.epl?id=2157425

Noen som forstår hva jeg reagerer på?

Og om dette kjøkken var et fra AirEuropa som Sas ikke har giddet å bruke ressurser i, er ikke dette da litt merkelig?

Hva får deg til å kalle kjøkkenet mindreverdig? Kvalitets- og sertifiseringskravene er de samme uansett og elektriske problemer forekommer på alle flytyper.

Hva får deg til å kalle kjøkkenet mindreverdig? Kvalitets- og sertifiseringskravene er de samme uansett og elektriske problemer forekommer på alle flytyper.

Er kun 15 år, og kan ikke mye om fly. Men drømmen og engasjementet ligger der. Ikke alle er like erfaren som andre ;)

Men.. man lærer noe nytt hver dag... takk for svar og ha en fin dag videre :up:

Er kun 15 år, og kan ikke mye om fly. Men drømmen og engasjementet ligger der. Ikke alle er like erfaren som andre ;)

Men.. man lærer noe nytt hver dag... takk for svar og ha en fin dag videre :up:

Var ikke meningen å være nedlatende. Det finnes ingen dumme spørsmål - bare dumme svar. ;)

Men ja - disse tre kjerrene har fått mye tyn - og med rette. Og din logikk ser jeg. Men ingenting du finner ombord i et fly er tilfeldig. Såvidt jeg vet er det tre leverandører som får montere galley i B737, og alt som monteres er sertifisert av myndighetene.

Elektriske feil forekommer likevel - akkurat som det gjør hjemme hos deg, i bilen eller andre steder. Som regel vil man ikke merke annet enn litt sur lukt, og hvis noe oppstår in flight, vil man alltid vurdere om det er nødvendig å gå til nærmeste flyplass. Det er mang en kaffemaskin som har vært årsak til en nød- eller sikkerhetslanding. ;)

Da er den ute av flåten og på vei til Jet2. Over Nordsjøen nå.

Den sto foran SAS Technical Services når jeg landet med 4002 i morges og ble gjort klar observerte jeg. Fikk tatt et litt distansert bilde med kamera i det vi landet.

Back