• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LN-RNA ??

ATC-flyradar

Traveler
Medlem
Denne har jeg bestilt fra Aviation Megastore, prøver å finne bilder, om den er i drift også videre

62471_0.jpg

Finner 2 bilder - er dette samme fly ??

Bilde her:

Finner ikke ut om den er i trafikk ennå ??

Jan

Originally posted by Leorim

Denne ble leid ut til Avianca Columbia
Crashed on approach Madrid
det står jo også i teksten på bildet du linker til :D

Se der du, la ikke merke til dette - Takk Lennart.

JAn

Förstår inte riktigt men menar du att modellen ska föreställa LN-RNA? Den flög väl aldrig i den målningen eller ...? Och den hade väl aldrig "Cargo" titlar eller ...?

Det var bare maskinene som var innleid fra Atlas som hadde Cargo-titler. De var begge (?) amerikansk-registrerte. Ingen av dem kom paa skandinavisk register, og SAS-pilotene som floey maatte ha paa seg Atlas-uniformer. :p

LN-RNA (cn 21381/311) "Magnus Viking", this a/c crashed at November 27, 1983 in Spain, while on lease to Avianca as HK-2910, killing 181 people. R.I.P.

Jan

den ble vel heller aldri "malt" i janne-farger...
N517MC ervel mer lik denne
http://www.airliners.net/open.file/0391151/L/

Originally posted by Leorim

Er jo litt feil å lage en slik modell, når den egentlig aldri hadde Cargo påklistret
Derfor gidder ikke jeg å kjøpe denne

Men jeg har kjøpt den da, men dette ern kanskje et problem at ikke alt stemmer med virkeliheten.

Så takk for infoen - jeg skal passe meg ved senere tidspunkt.

Jan

Back