LN-RDP er ute og flyr

Trist å se at Q400'n ryker til spiker, allerede.

Nja, en del av disse tidlig-modellene var vel uansett såpass shabby fra fabrikk at det er like greit å sende dem til huggeren. Og det er jo ikke det at denne Q400 er et unikt fly, men et av flere hundre av samme modell
 
Nja, en del av disse tidlig-modellene var vel uansett såpass shabby fra fabrikk at det er like greit å sende dem til huggeren. Og det er jo ikke det at denne Q400 er et unikt fly, men et av flere hundre av samme modell

Det er nå så, men ei kjerre bygget i år 2000 fases tilbake til Canada for skraping, mens deres lillesøster -103 bygget i 1992 tusler varm og god rundt i Norge :)
(Uten samenligning på bruk, forøvrig)

Tyder på at Q400 mer eller mindre ble en flopp.
 
Q400 selger som varmt hvetebrød, men den aktuelle maskinen skal ha vært i svært dårlig stand. I slike tilfeller kan det være mer lønnsomt å selge delene enn å fikse den opp.
 
Tyder på at Q400 mer eller mindre ble en flopp.

Det har blitt skrotet 737 (-700 ex EZY) som har vært under 10 år gamle, og BMI sin 332 som nå skal skrapes er vel omtrent like gammel som denne Q400. Og verken A330 eller 737 kan vel kalles floppet ;)
 
Godt det finnes bra inkompetanse

Ja, send mail til SAS would you?

Confidence in the Q400 has diminished considerably and our customers are becoming increasingly doubtful about flying in this type of aircraft. Accordingly, with the Board of Directors' approval, I have decided to immediately remove Dash 8 Q400 aircraft from service

Kan vel ikke kalles en suksess i SAS dette?
 
Ja, send mail til SAS would you?

Kan vel ikke kalles en suksess i SAS dette?

Slik du skrev din første uttalelse, så virket det ikke som du mente det kun i forhold til suksessrate i SAS, men i bransjen generelt. Derfor min kommentar.
 
Spesielt med tanke på at aluminium fra fly ikke egner seg som colaboxer da det er forskjellige legeringer

Det er en enkel sak å fjerne kopper og sink fra en 7075 alloy og da er man rett inne i normale området for Alcoas soda can alloy.
 
Back
Top