DY LN-NIB - status

Re: LN-NIB, nytt fly til Norwegian i morgen

Ojoj, begyner det å bli lite penger hos Air Berlin?
Morsomt dette da. :)

Hehe, sa slapp bomben uansett. :colgate:

Morsomt at ingen annen fikk vind av dette... Flyet kommer förovrig i fulle AB farger og med tysk registrering...

Se der, er vel første fly i ny serie (LN-NI-) dette da?

Jøsses, skal DY fly rundt med Air Berlindrakt? Og flyet har selvfølgelig SKY-interiør siden det er nytt.
Er det bare kortvarig, og at maskinen skal videre til Berlin etterhvert?

Last edited:

Har DY manko på fly siden de henter dene?

Jøsses, skal DY fly rundt med Air Berlindrakt? Og flyet har selvfølgelig SKY-interiør siden det er nytt.
Er det bare kortvarig, og at maskinen skal videre til Berlin etterhvert?

Ikke alle nye -800s og -900ER's som leveres har Sky. Jeg kunne enkelt gi det en handful customers som forsetter med old-style cabins. Angaende drakt, det finnes seg jo 3M aircraft foyles :colgate:

Flyet kommer trolig aldri a fly hos AB. Selskapet har just annonsert at de reduserer flaten fra 170 til 152 fly, og de har en stor haug av 737-800 og A320 som skal leveres, pluss noen fa 737-700, som vil enten bli tatt imot eller konvertert til 737-800 (fordi de er lettere a selge pa apent marked).

Har DY manko på fly siden de henter dene?

Det kommer vel an hvordan man ser på ting, men det er jo et mål å bli kvit alle -300 og sist så kom jo KKI tilbake etter å ha vært ute en stund.
Men så har vel Air Berlin justert sine planer også og da ble vel denne maskinen ledig på kort varsel. Men sikkert noen andre som vet mer.

Da får vi vel en update av Kjos om flåten på torsdag tenker jeg når de presenterer Q3. De har jo sagt som det blir påpekt her at de ønsker å kutte kostnadene enda mer agressivt ved å gå helt over til -800.

Da får vi vel en update av Kjos om flåten på torsdag tenker jeg når de presenterer Q3. De har jo sagt som det blir påpekt her at de ønsker å kutte kostnadene enda mer agressivt ved å gå helt over til -800.

Det har også vært signaler på at de kommer til å beholde endel -300 ut 2014 for å sikre at de har tilgang til nok maskiner for videre vekst. Men hva som er fasit er det vel bare Kjos som vet.

Men så har vel Air Berlin justert sine planer også og da ble vel denne maskinen ledig på kort varsel. Men sikkert noen andre som vet mer.

Ser at kommunikasjonen om LN-NIB med Luftfartstilsynet startet den 6. oktober - altså for 11 dager siden - så her har det gått fort.

Hvordan gjør de det da på de plassene hvor de ikke kan bruke -800 på, f.eks. KKN?

De legger ned .. :p

Tipper de fortsetter å operere men med redusert kapasitet ...

Andrew Sieber fikk akkurat noen fine bilder - lastes opp i løpet av kvelden.

ETA OSL 0825 forresten ...

Last edited:

Oh så var den på radar ...

Attachments

• ber29.jpg
    ber29.jpg
    133.3 KB · Views: 1,943

Noen som vet om den er satt opp for CATIIIB. Tyskerne kjøpte såvidt jeg vet NGene sine med fail operational A/P?

Back