• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LN-MAM?

mach.86

ScanFlyer Blue
Kom over noen gamle flyinstrumenter i dag. På en vedlikeholds lapp sto det at instrumentet var utmontert fra MAM i 1955. Det var flere instrumenter i samme utførelse. De var relativt små, firkantet, og det var fuel quantity. Det var også et panel, ca 15x20 cm, som de kunne passet inn i. CV-440 tror jeg vi kan utelukke, selvom jeg vet det var en LN-MAM blant dem. Har sett Seabee cocpit bilder uten at jeg drar kjensel på instrumentene der heller. Noen forslag hva det kan være?

Blant delene var det også radio til OY-DFN (tror jeg det var) Var dette et fly som ble importert til Norge fra Danmark?

Last edited:
I 1955 var LN-MAM en Seabee med sn. 737 i følge Hagbys bibel. Registrert i 1947, hadde et taxehavari i 1955, totalhavererte på vei til ny eier i Finland i 1962.

Jeg fikk bekreftet at delene kom fra Mørefly. Instrumentene er av eldre årgang. Hvilke andre flytyper hadde Mørefly mellom 1950-70?

Back