LN-IKO i Fjellfly og LN-NPF i Busy Bee farger ?

rhusberg

ScanFlyer Silver
Hei,

Er det det noen som kan hjelpe meg med bilder av disse to
Cessna maskinene ??. Det er til et dekalprosjekt som vanlig.....

På forhånd tusen takk for all hjelp !

Hilsen Ruben

Skal bli interessant å se hva du får av svar her, spesielt på LN-NPF.

Det eneste jeg har på Kjeviksiden av de to er disse:

w500_LNIKO.jpg

9_flynytt6801_LNNPF.jpg

LN-IKO-bildet skal vel finnes på airpics også, men hvor er det blitt av bildebasen der, tro?

Hei,

Jeg har dette bildet lagret i liten oppløsning, men husker ikke
hvor jeg har det fra.....

Men skulle gjerne hatt noen i høyere oppløsning, og fra den andre
siden også. Dette gjelder også LN-IKO...

Happy collecting,
Ruben

Attachments

• LN-NPF.261107.jpg
    LN-NPF.261107.jpg
    51.1 KB · Views: 286
Hei igjen :)
Jeg har dessverre ingen bilder av LN-NPF, men jeg kan huske den. Og jeg kan i hvertfall bekrefte at svart/hvitt bildet GF har på Kjeviksiden viser den slik den var de første årene i BS, men fargebildet fra Sjøflyhavna viser den antakelig slik den var det siste året i Busy Bee. Der har bien samme plassering som den hadde på deres Cessna 206 LN-NPD som ble levert i 1972.

LN-NPF og -NPD ble overtatt av Gofjeld-Fly i juni 1974, det var vel egentlig sjøflyavdelingen til Busy Bee som ble Gofjeld-Fly etter at BS gikk over til å operere med Short Skyvan som Airexecutive Norway. ( Beklager å ha gått off topic i fhorhold til dekalene... )

Hei igjen :)
Jeg har dessverre ingen bilder av LN-NPF, men jeg kan huske den. Og jeg kan i hvertfall bekrefte at svart/hvitt bildet GF har på Kjeviksiden viser den slik den var de første årene i BS, men fargebildet fra Sjøflyhavna viser den antakelig slik den var det siste året i Busy Bee. Der har bien samme plassering som den hadde på deres Cessna 206 LN-NPD som ble levert i 1972.

LN-NPF og -NPD ble overtatt av Gofjeld-Fly i juni 1974, det var vel egentlig sjøflyavdelingen til Busy Bee som ble Gofjeld-Fly etter at BS gikk over til å operere med Short Skyvan som Airexecutive Norway. ( Beklager å ha gått off topic i fhorhold til dekalene... )

Hei, bare flott med utfyllende informasjon !!

Hilsen Ruben

Back