Litt variert fra de siste dagene.

chrSVGa380

Flyspotter på SVG
Hei!
Jeg har tilbrakt de to siste dagene på flyplassene sammen med venner og bekjente spottere :)
Lufthansa har brukt litt annet metall enn normalt, og vi på SVG har også hatt besøk av El Al som kom her med en B757-200, reg nr; 4X-EDV :D
Været har også vært litt variert, men solen var å se noen timer i løpet av begge dagene, sånt liker vi vestlendinger!

Her kommer noen av bildene som jeg har tatt, og jeg håper at dere liker dem.

D-AIZG by Christian Scheie Hein, on Flickr

D-AIZG by Christian Scheie Hein, on Flickr

HA-LWH by Christian Scheie Hein, on Flickr

4X-EBV by Christian Scheie Hein, on Flickr

4X-EBV by Christian Scheie Hein, on Flickr

OY-RUI by Christian Scheie Hein, on Flickr

D-AIDL by Christian Scheie Hein, on Flickr

LN-BRV by Christian Scheie Hein, on Flickr

LN-DYE by Christian Scheie Hein, on Flickr

Og til slutt en liten bonus; På vei ned til Nice der jeg og familien tilbrakte påsken igjen!

PH-BGT Sunrise by Christian Scheie Hein, on Flickr

Jeg håper at alle har hatt en flott påske, og at dere likte bildene jeg postet!

-Christian :)

Knalltøffe bilder alle sammen. Wizzair ble nok min favoritt denne gangen men det siste bildet var drit-tøft og definitivt en kandidat til skrivebordsbakgrunn!

Takker :)

Greie bilder, men kanskje litt ivrig med bildebehamdlingen?!

De fleste bildene er croppet og rettet opp, samt økt litt kontrast og skarphet (bildene ble tatt i RAW-format). På et par av bildene har jeg økt temperaturen litt på, fordi at de var litt for kalde. Ikke sånn super-etterbehandling, men kan du si hva jeg kunne gjort bedre? Setter pris på konstruktiv kritikk ettersom at jeg ikke har holdt på med flyspotting så altfor lenge ;)

Flotte bilder du gir oss for tiden.Må si at du har hatt en knallfin utvikling
som peker rett opp.
Siste bildet er noe du kan være mektig stolt syntes jeg.

Vidar

Tusen takk! Det er alltid like kjekt og få slike tilbakemeldinger på fangsten man får etter en dag eller to ved flyplassens gjerder :)

Begynner å bli veldig bra dette her! Laster du dem opp på feks. jetphotos.net?

Begynner å bli veldig bra dette her! Laster du dem opp på feks. jetphotos.net?

Takk! Nei, det gjør jeg ikke. Men bør jeg gjøre det? Er jetphotos.net noe sånn som Airliners.net? For på A.net liker de ikke bildene mine, så jeg har ikke fått inn et eneste bilde der :cry:

Jetphotos er litt snillere enn A.net ja. Men er blitt litt strengere der også i det siste. Men er et par bilder her som er potensielt for jp.net ja.

Feks. vil jeg tro Vingebildet av KLM, OY-RUI, D-AIZG(med litt mindre sharpen) og LN-BRV kunne hatt en fair mulighet til å gå gjennom nåløyet.

Veldig bra dette... Og det siste KLM-bildet av vingen, er faktisk noe av det best komponerte bildet jeg noen gang har sett her inne... Du har lov til å være stolt over utviklingen din, du er blitt kjempeflink. Ikke heng deg så mye opp i A-Net, så lenge du er fornøyd selv - er det det som er viktigst. Det er mye fantastisk på A-Net, men veldig hvor tilfeldig det er hva som påpekes på et bilde. Jeg fikk refusert et bilde da de påsto flyet var skjevt, jeg sendte inn bildet en gang til, og forklarte at flyet var i en dosert kurve, og da står jo et fly skjevt. Da ble det refusert fordi det ikke var skarpt nok... Så sendte jeg inn bildet for tredje gang, fremdeles uten å ha rettet på noe - så, bingo - da kom det inn... Så jeg har "knekket koden", fått inn ett bilde - og det var alt jeg ville:-) Ferdig med det, kjekkere å dele bilder her synes jeg, eller i en av de mange FB-grupper som spottere verden over har startet...

Tilbake til bildene dine. Forsett med fotograferingen, dere har et fantastisk miljø dere ungdommer, ikke la de "voksne" påvirke dere for mye - lytt og lær, så blir fremgangen så bra som dere viser nå...

Stå på:-)

H

Back