Madman
ScanFlyer Gold
http://www.yeye.no/aktuelt/article2027586.ece
Jobber opptil 63 timer på 3 dager, og en del rot med lønninger...
Jobber opptil 63 timer på 3 dager, og en del rot med lønninger...
Denne sammenhengen skjønner jeg ikke helt. Som kunde betaler jeg den prisen som oppgis (hvis jeg kjøper) Mener du at kundene skal be om å få betale en høyere pris ? Hva gjør du når du handler ?Bra at det blir satt fokus på dette. Hvis det stemmer, og det tror jeg faktiskt det gjør, er det virkelig ille. Men det henger jo igjen sammen med at en del folk tror at en flybillett kun skal koste noen hundrelapper...uansett hvor langt man flyr...eller hva fuelen måtte koste...
Denne sammenhengen skjønner jeg ikke helt.
Snakk om å gjøre fra seg i sitt eget reir, dette kan jo så store konsekvenser for MA fremover.
Lojaliteten er forståelig nok tynnslitt etter at gutta først jobbet for NP med alt som var der, for så å begynne med noe "nytt&bedre" som viser seg å ikke være noe bedre... jeg vet at de har holdt på med lønningsproblemene lenge, ihvertfall 4 måneder, uten at de har fått svar eller hjelp fra Nederland.
At saken nå går i media er vel ikke det heldigeste for noen parter, men kanskje siste virkemiddel?
Hva hadde du selv gjort hvis du hadde lagt ned så mange timer (uansett arbeidgiver) og ikke fått riktig betalt på månedsvis?
Menzies som har såpass mange ansatte har vel tillitsvalgte og en vernetjenste som bør fungere. Hvis de ikke har fått ordnet det på et ordentlig vis så bør de gjøre det umiddelbart. Ønsker mine tidligere kolleger lykke til.
Jeg er ansatt i MA, men bare i to mnd.
Lokal ledelse.
- Det er ansatt en norsktalende stasjonssjef, med bred erfaring fra bransjen.
- Det er ansatt HR medarbeider som jobber for å få kontroll på lønn etc. (Veldig mange problemer som henger igjen fra NP/Proffice og mange gamle synder fra ansatte og selskap med tanke på rapportering egen kontroll etc.
s.
S
Siden Mars/April har det vært en nederlender som har vært midertidlig sjef. I tillegg har han fått support fra andre stasjoner.
Det er fra 1.juli ansatt en ny stasjonssjef, som vil jobbe sammen med stasjonssjefen fra PMI i ca 8 uker for å komme inn i jobben.
Den nye stasjonssjefen skal ha god erfaring og noe sier meg at vedkommende vil sette noen krav....
S