• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Litt mer Hercules

TigerBlack

ScanFlyer ettellerannet..
Og her kommer mitt lille bidrag fra dagens evenement


1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg


7.jpg


8.jpg


9.jpg


10.jpg


11.jpg


12.jpg
 
Flotte bilder!

...men jeg biter meg merke i at en del områder på flyet ikke er grålakket, både på den maskinen og andre C130J... Why?
 
flott fly! hvordan er det med støy fra motorene?

litt off topic.. hva er de betongbuene i bakgrunnen på første bildet? gammel hangar? alltid lurt på det..
 
Klarer faktisk ikke å glede meg over de flyene der..grå og triste. Sikkert en himmelsk forskjell fra de gamle, eneste vesentlige forskjellen jeg kan se er motorene. Mens andre fly blinder eyebrows, har denne flusst, nesten så hele cockpit kan fungere som et drivhus. Nei, gleder meg faktisk mye mer over andre fly enn dette. Men, det er MIN mening da..
 
En C-130 har jo litt andre oppgaver enn en airliner, som stort sett flyr IFR på autopilot...
Kan jo være en fordel med litt mer utsikt fra cockpit under taktisk flyging eller flyging i formasjon...?

Form følger funksjon... :)

...og militære fly ER som oftest grå... Alle kan jo ikke se ut som Blue Angles heller... :p
 
Back
Top