Litt kaotisk på Langnes i går

SK384

ScanFlyer Dusty
Medlem
Litt kaotisk på Langnes i går

Var på en liten dagstur til Tromsø i går. Det var litt kaotisk på flyplassen i går kveld når jeg skulle hjem. Totalt talte jeg opp ikke mindre enn 8 fly som stod på Langnes samtidig. Fem av dem var 737 i forskjellige varianter (Litt problematisk med bare 3 bruer), mens 3 Dash 8 også stod der. Det som var litt morsomt var at alle 737 maskinene var forskjellige versjoner. Her er en oversikt over hva som skjedde med 737 maskinene.

Da jeg ankom stod SK4425 parkert på gate 21. Denne var kommet fra LYR tidligere på kvelden og hadde fått tekniske problemer i TOS. Dette var LN-BRQ (400 serien). Deler til denne kom med SK4437 (LN-RPL 800 serien). Dette flyet var forsinket og ankom 21.45 og parkerte på gate 22. Så ankom SK4576 fra TRD/BOO (LN-BUE 500 serien). Denne ble henvist til "fjernparkeringen" bortenfor gate 23. Så kom DY252 (LN-KKR 300 serien) fra Oslo og denne ble satt på gate 23. Tilslutt ankom mitt fly SK4434 (LN-TUD 700 serien) fra Oslo. Først fikk vi beskjed om at denne også skulle til gate 22 og at det skulle vente til SK4437 hadde dradd. Men til slutt ble også denne satt å "fjernparkering"
ved siden av LN-BUE. Vårt fly parkerte, men bakkepersonalet hadde åpenbart ikke kapasitet til å betjene denne. Etter et kvarterstid kom flyvertinnen ut for å sjekke hva som hadde skjedd, de hadde ikke fått noe beskjed om hvorfor de ikke ble betjent. Men det gikk enda et kvarter til bakkepersonalet hadde mulighet til å betjene flyet.

Men både vi, SK4437 og SK4425 kom nå oss avgårde til slutt.

Replying to Topic 'Litt kaotisk på Langnes i går'

Hvorfor er det bare 3 bruer i TOS?

Det er meget sjelden jeg har opplevd at det ikke er nok med 3 bruer i Tromsø. I alle normale trafikksituasjoner er det ikke behov for mere. Men det hender av og til at det skjærer seg litt når det oppstår forsinkeler eller snag eller som i går begge deler.

kun tre broer i Bodø også...14 17 og 18...resten har trapper ned til stands...forutenom gate 12 og 20 som har lange korridorer.....
men gate 20 brukes ikke lengre til boarding i boo...securitas har sjelden kapasitet til å åpne den slusa...iallefall ikke i rushtidene når man har bruk for den gaten. :/ da boarder man fly som står eventuelt på stand 20 og 21 fra gate 19..

Originally posted by Jan H.... men gate 20 brukes ikke lengre til boarding i boo...securitas har sjelden kapasitet til å åpne den slusa...
Ille at Securitas skal diktere hvilke utganger man kan bruke/ikke bruke på en flyplass når argumentet er at de ikke er nok folk.

Originally posted by Redcap

Originally posted by Jan H.... men gate 20 brukes ikke lengre til boarding i boo...securitas har sjelden kapasitet til å åpne den slusa...
Ille at Securitas skal diktere hvilke utganger man kan bruke/ikke bruke på en flyplass når argumentet er at de ikke er nok folk.

Ja det er ille....!

BOO har sikkerhetskontroll pr utgang? og ikke for hele sulamitten på en gang som f.eks. OSL eller TRD (og alle andre flyplasser jeg har vært på..)

Originally posted by Cedlind

BOO har sikkerhetskontroll pr utgang? og ikke for hele sulamitten på en gang som f.eks. OSL eller TRD (og alle andre flyplasser jeg har vært på..)

Korridorene til gate 12 og 20 går fra innsjekkingshallen og security ligger vel i avgangshallen, derfor må de vel ha egen sluse for security til de to nevnte korridorene. Var i hvertfall slik sist gang jeg var i Bodø.

Back