Litt Hercules fra GM 31 July 2002.

Piddien

ScanFlyer Silver
Hei alle.

Fant noen bilder fra 2002 som jeg vil legge ut. Ene er a en norsk C-130H, de andre er av en KC-130T fra US Marines.

Tatt fra taket på HK bygget. 955 Frøy.

C-130H955FryGardermoen.jpg


Tatt fra taket på HK bygget. 4105 NY.

KC-130T4105Gardermoen.jpg


De neste fra bakkenivå av KC-130T 4105 NY.

KC-130T4105Gardermoen4.jpg


KC-130T4105Gardermoen3.jpg


KC-130T4105Gardermoen2.jpg


KC-130T4105Gardermoen1.jpg


Avslutter med et cocpit bilde av "høvdingen" som her flyr en større høvding og hans squaw til Jan Mayen.

KongeHercJansen.jpg


Takk for titten, enjoy.
 
Fantastisk. :)

Det er en ting jeg har lurt på, men kanskje jeg fikk svaret av disse bildene...
Har sett at propellene alltid står likt (som regel som en +) når en Herc står på bakken. På Frøy står de som en x, men der er det satt cover i luftinntakene. Blir de da satt som en + for å beskytte luftinntakene uten cover, eller er jeg på bærtur her?
 
Bildene er ganske klare ja, hadde et godt lommekamera den gangen av merke Olympus, og det hadde faktisk hele 10X optisk zoom.
Når C-130 bildet fra cocpit er tatt husker jeg ikke helt, men må være mellom høsten 1975 og juni 1977. Når jeg får tilbake loggboken det står i kan nøyaktig tidspunkt stadfestes.
Når det gjelder stillingen til propellene på de forskjellige bildene her, så har jeg sendt spørsmålet videre til noen som helt sikkert vet. Høres ikke usansynlig ut den teorien som er luftet her, og at den norske "Herken" står med propellene i X er vel fordi man trenger ei trapp for å få satt in beskyttelsen i luftinntaket.
 
Back
Top