• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Litauens luftforsvar og litt F-16

Scandinavian

ScanFlyer Gold
Litt forskjellige bilder jeg har tatt her nede i Lituaen, har ikke skikkelig redigeringsutstyr, så blir begrenset med fiksing som kan gjøres på bildene her, men de ble helt greie syns jeg.

AN2.jpg

Et par gamle russiske travere i form av An-2

An2603.jpg

Disse synger på siste verset til fordel for C-27J

An2604.jpg

L3901.jpg

Sprekeste maskinen i det Litauiske luftforsvaret.

L410Kaunas.jpg

Russlands svar på twin otter?

L410cockpit.jpg

L410vinge.jpg

Om ikke det mest behagelige flyet man har flydd så har man i hvert fall flydd med den. :)

F16headon.jpg

Gutta boys på vei ut på en ny tur.

IMG_0016.JPG

IMG_0020.JPG

East meets west

IMG_0022.JPG

IMG_0051.JPG

Forsvarets mediasenter i full aksjon.

Kongebilder! Ser gjerne flere F-16 bilder. Artig detalj med sinkbøtta under buken. :)

Kyrre

L410Kaunas.jpg

Russlands svar på twin otter?

Let 410 er tsjekkisk, men helt riktig i samme marked som Twin Otter. Det velkjente norske flyselskapet Scan-Craft vurderte denne typen rett før de gikk konkurs i 1988. Let var til og med på Fornebu og hadde demo-flighter.

Herlig med F-16 bilder, kunne ha drømt om en dags tilgang til Bodø HFS. Kjenner en drøss med fine spottersteder på mil siden.

Er mulig jeg ikke har fulgt med i timene i det siste ;) Men hva gjør Norske F16 i Litauen om dagen a? Øvelse? Eller noe samarbeidsprosjekt?

Back