• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lindegaard i intervju med Aftonbladet

Replying to Topic 'Lindegaard i intervju med Aftonbladet'

Jag reagerar våldsamt på hans uttalande om att "Ryanair flyger till flygplatser som ligger 150 km från dit man ska". Vad är det för, rent ut sagt, skitsnack ? Passagerarna idag är naturligtvis så medvetna om vart man ska och vad som ligger bäst till och gör ett flertal avväganden såsom pris/tid/anslutningar/avstånd o.s.v. Och vad då: Ryanair flyger när Ryanair vill !!?? Tydligen tycker miljontals passagerare att det passar ! OBS: detta skrivet av mig utan att ta parti för eller mot Ryanair.
 
Replying to Topic 'Lindegaard i intervju med Aftonbladet'

Syntes det var litt merkelig at han ikke visst hva han var god på.
Ellers synes jeg intervjuet var greit nok. Betryggende å høre at sjefen mente at organisasjonen var SAS sitt drawback i dagens situasjon, stor og tung, selv om den har blitt litt lettere.
 
Replying to Topic 'Lindegaard i intervju med Aftonbladet'

Men Ryanair flyr jo til litt rare flyplasser...(..med helt spesielle navn som Oslo, København etc.) Mindre komfort... Mindre tilbud... At millioner flyr med Ryanair har noe med utgangsprisen...som hvis du regnet etter ofte ikke blir mye billigere enn de andre seelkaper som flyr litt mer sentralt. Men for all del - unntak gjelder også her. Det kan godt være at noen passasjerer kommer nærmere sin destinasjon...(...men da har det ofte ikke samsvar med navnet Ryanair har valgt på flyplassen!)

Til slutt må det jo være lov foir andre enn Mo`L å snakke i store overskrifter...
 
Replying to Topic 'Lindegaard i intervju med Aftonbladet'

Originally posted by EB


Men Ryanair flyr jo til litt rare flyplasser...(..med helt spesielle navn som Oslo, København etc.) Mindre komfort... Mindre tilbud... At millioner flyr med Ryanair har noe med utgangsprisen...som hvis du regnet etter ofte ikke blir mye billigere enn de andre seelkaper som flyr litt mer sentralt. Men for all del - unntak gjelder også her. Det kan godt være at noen passasjerer kommer nærmere sin destinasjon...(...men da har det ofte ikke samsvar med navnet Ryanair har valgt på flyplassen!)

Til slutt må det jo være lov foir andre enn Mo`L å snakke i store overskrifter...

Er enig med EB. Navnebruken og geografikunnskapene til Ryanair er dårlig. Ser i allefall at Copenhagen er sletta så da er det vel Malmø man skal bruke. Ryanair har vokst seg langt større enn det jeg trodde de kom til å gjøre. Hadde trodd de ville stoppe å vokse etter en stund, men..... Easyjet virker langt mer attraktiv side de flyr til større flyplasser.
 
Replying to Topic 'Lindegaard i intervju med Aftonbladet'

Men fortfarande: totalpriset/totala restiden är ju beroende på var slutdestinationen ligger! Och det tror jag de flesta är fullt kapabla att ta med i beaktande. Långtifrån alla ska ju till centrum av exempelvis Frankfurt/London/Paris, de flesta ska ju faktiskt till en slutlig adress på annat håll där de alternativa flygplatserna ofta, inte alltid, utgör ett attraktivt alternativ med snabbare bagagehantering, kortare tid/väg till leasingbil, sällan eller aldrig slottider o.s.v. Och komforten kan ju också vara en produkt av hela resan, inte bara den del som utgör flygresan, utan hela resan från min hemadress till den slutliga adressen. Och där har det ju på senare år tyvärr blivit så att flygresan, om slutdestinationen ligger i exempelvis norra Europa, tar en allt mindre del av totala restiden p.g.a. väntan på bagage, security, långa avstånd på huvudflygplatserna till/från incheckning/gater.
 
Replying to Topic 'Lindegaard i intervju med Aftonbladet'

Jeg tror den viktigste faktoren ved et kjøp er: UTROPSPRISEN!!! Dette gjelder flybilletter, en billig vare på butikken (her kommer du alikvel til å handle mye mer enn det du egentlig hadde tenkt - IKEA!), eller pris på bil...(...da har man et budsjett for selve bilen og et annet for ekstrautstyr!)

RolfL - dette er helt lovlig - ingen grunn til å beskylde Ryanair for noe galt - men heller ingen grunn til å lovprise selskapet for at de flyr dit kunden egentlig skal!!!
 
Replying to Topic 'Lindegaard i intervju med Aftonbladet'

Långt bort från dit man ska??? Hur vet han det? Jag håller med om att det är fel att kalla Skavsta för Stockholm, till exempel, men om man ska från låt säga Nyköping till Lübeck eller Riga ligger ju inte flygplatserna långt bort från dit man ska!! Han borde passa sig för vilka ord han väljer!
 
Replying to Topic 'Lindegaard i intervju med Aftonbladet'

På lik linje med Mo`L bør passe seg?
 
Replying to Topic 'Lindegaard i intervju med Aftonbladet'

Hvor viktig er egentlig prisen på et produkt eller tjeneste? Tenk litt over det, vi skal på død og liv ha bunnpriser på det meste vi handler, spesielt mat. Men, hva skjer når vi drar innom en bensinstasjon og kjøper en pølse-meny, annet snack eller dagligvarer? Hvor ble det av den prisømfintlige Ola Dunk da?
 
Replying to Topic 'Lindegaard i intervju med Aftonbladet'

Precis, Henrik ! Det finns ju i Stockholmsområdet (speciellt de områden som ligger söder om city) ett stort kundunderlag som mycket väl utnyttjar Skavsta med tidsvinst som en betydande faktor. Längre restid, längre väg till/från parkering o.s.v. på Sigtunas flygplats (Arlanda) som också kallas Stockholm. Visserligen ett betydligt mindre utbud på destinationer och operatörer men varför åka till Arlanda om man har möjlighet att nå destinationen snabbare och billigare ? Och än en gång, jag skrev det redan i mitt första inlägg, detta är inte skrivet som pro-Ryanair utan rent allmänt. Lindegaard säger i intervjun: "Nej, vi har inte tappat kunder till Ryanair". OK, då är det ju jättebra för SAS. Att en low cost carrier har lyckats etablera sig på den svenska marknaden och flyga, enligt uppgift, flest passagerare till Londonområdet av de carriers som flyger är ju fantastiskt för resandet och flyget i största allmänhet. Min uppfattning är att SAS för ett par år sedan tog alldeles för lätt på faran från lågprisbolagen, man tog dem helt enkelt inte riktigt på allvar och vaknade alldeles försent. Uppvaknandet har nu kommit med stora konsekvenser som följd.
 
Replying to Topic 'Lindegaard i intervju med Aftonbladet'

Nå har jeg lest intervjuet enda en gang... At noen klarer å hisse seg opp over de få linjene om Ryanair er kanskje mest en trussel for Ryanair!!!
 
Replying to Topic 'Lindegaard i intervju med Aftonbladet'

Enig med deg EB. Som jeg skrev i mitt første innlegg syntes jeg Lindegaard framsto som helt OK og faktisk klarte å få fram hva som var SAS styrke og svakhet. Bra!
 
Back
Top