LH øker til 3 daglige Bergen-Frankfurt

Losse

ScanFlyer Blue
LH øker til 3 daglige Bergen-Frankfurt

Måtte selvfølgelig sjekke status for Bergen etter økningen på BLL.:)
Fra sommerprogrammet 2011:
2 X E190 og 1x CR7
Ny kveldsvagang fra BGO klokken 18:15 og Fra FRA klokken 15:50

Re: LH øker til 3 daglige Bergen-Frankfurt

Det var da gledelig!
Lurer på når MUC kommer på programmet fra BGO og SVG?
Hadde også satt pris på om LH hadde hatt en liten CRJ ledig for et par rundturer mellom KRS og FRA. Det hadde gjort seg!!

BF:cool2

LH ska kvitte seg med alle minste CRJ ut av flåten synes eg å ha lest.

Ja dette var meget hyggelige nyheter. Flott at det blir mulig å reise til FRA om ettermiddagen, uten å måtte mellomlande på OSL, eller CPH.

Jeg la også merke til at Bergen-Hamburg ligger inne med Eurowings CR9 til sommeren.

Hadde også satt pris på om LH hadde hatt en liten CRJ ledig for et par rundturer mellom KRS og FRA. Det hadde gjort seg!!

BF:cool2

Da bør de vel ærlig talt begynne på TRD lenge før spør du meg ;)

Konge! Denne har jeg ventet på lenge. Nå er Lufthansa en fullverdig aktør på BGO. Tidligere har det vært litt trasig å måtte vente helt til det siste flyet på kvelden, men nå får vi ettermiddagsavgangen fra FRA. Dette tror jeg kommer til å stjele en god del trafikk fra KLM.

Så flott - dette liker vi bergensere :) En ettermiddagsavgang har vært etterlengtet fra Lufthansen... Vi trenger et godt alternativ til KLM via AMS og SK via CPH i dette tidsrommet.

Dette er bra. Et tegn på at Bergenserne bruker Lufthansa hvertfall. Bra jeg ikke er alene. Har aldri flydd klm og ser ikke ut som det er større sjanse for det no med mer frekvens fra tyskerne.

Bra for bergenserne dette!

LH leverer stort sett et bra produkt over hele fjøla, bortsett fra 747-400maskinene deres som ikke er spesielt godt likt, iallefall ikke av meg! Blir bedre når alle får AVOD.
Synd at de ikke kunne legge en avgang til MUC istedet, det er en flott transferflyplass med bare Airbusmatriell fra LH på longhaul ;)

Med økning til både BGO og BLL kan man vel fastslå at LH ikke gidder å se på at KL "får" hele Skandinavia... for all del, jeg liker KL, men dette er bare bra for konkurransens skyld! :fly

Med økning til både BGO og BLL kan man vel fastslå at LH ikke gidder å se på at KL "får" hele Skandinavia... for all del, jeg liker KL, men dette er bare bra for konkurransens skyld! :fly

Helt enig, håper vi på sikt ser LH (og kanskje andre aktører for den saks skyld) på flere flyplasser i Norge, så det ikke bare er de som "sokner" til OSL som kan velge og vrake. Ingenting er bedre en flest mulig valgmuligheter og KL har jo hatt stor oppslutning i Skandinavia lenge nå pga. at de har utvidet netverket sitt hit...

Ser at fra 1. september går alle 3 daglige med CRJ 700 igjen etter en lengre periode med ERJ 190. Er vel gjerne tegn på dårlig belegg? Når eg har brukt ruten har det vert ca 40-60% belegg.

Har ikkje fått anledning til å bruke de par ukentlige til Hamburg og Düsseldorf i sommersesongen , noen som vet om disse rutene går med gode tall?

Ser at fra 1. september går alle 3 daglige med CRJ 700 igjen etter en lengre periode med ERJ 190. Er vel gjerne tegn på dårlig belegg?

Det kan vel også være at behovet er større om sommeren enn om vinteren?

Er det ca 50 eller 70 seter i Cr7? Det har iallfall ikke vært noen prisdumping på ruten.

Flere av reisene jeg hadde på denne ruten i fjor høst og nå i vinter, var oppsatt med CRJ 700, men de fleste ble forandret til E 190 senere. Så man kan håpe på at det samme vil skje i år.
Det kan også virke som LH ofte sender passasjerer via OSL og CPH med SAS på de billigste billettene, og at de i mange tilfeller tar seg godt betalt for direkteflygninger til Frankfurt.

De turene jeg har hatt på denne ruten, så har belegget vært rundt 60-70%, sjelden helt fullt. Et belegg på 70-80% er vel omtrent det de ønsker, for å ha billetter tilgjengelig for de som kjøper billett i siste liten. En slik billett betaler jo tross alt for 4-5 stk. av den billige sorten, og det er vel denne kundegruppen LH i bunn og grunn lever av. Derfor er nok en reduksjon av kapasiteten til CR7 fornuftig, uten av det går ut over frekvensen. Da kan de oppjustere enkeltavganger til E90 (og til og med E95) om nødvendig.

Back