LH og WF på rutene fra BGO til hhv HAM og TOS

Losse

ScanFlyer Blue
LH og WF på rutene fra BGO til hhv HAM og TOS

Er det noen som vet hvorfor ikke Widerøes direkterute mellom Bergen og Tromsø kommer opp på bookingsidene hos SASBU? Det må da være mange som ønsker å fly non-stop mellom disse to byene, men som ikke er klar over at den muligheten eksisterer i sommer og som heller ender opp med å fly via Oslo?
Det samme har slått meg når det gjelder LH sin rute mellom Hamburg og Bergen. Denne ruten går riktigmok bare lørdager og søndager, men er likefullt en bookbar rute på LH sine hjemmesider. Det er sikkert mange som av gammel vane går inn hos SAS og booker seg en omvei via Oslo?
Det skulle vel ikke være noe i veien for at begge disse rutene skulle kunne gå med SK rutenumre som andre WF og LH ruter av samme kaliber? Dette skulle vel også øke levedyktigheten til slike ruter med tanke på belegg?

Replying to Topic 'LH og WF på rutene til hhv HAM og TOS'

Originally posted by Losse

Er det noen som vet hvorfor ikke Widerøes direkterute mellom Bergen og Tromsø kommer opp på bookingsidene hos SASBU? Det må da være mange som ønsker å fly non-stop mellom disse to byene, men som ikke er klar over at den muligheten eksisterer i sommer og som heller ender opp med å fly via Oslo?
Det samme har slått meg når det gjelder LH sin rute mellom Hamburg og Bergen. Denne ruten går riktigmok bare lørdager og søndager, men er likefullt en bookbar rute på LH sine hjemmesider. Det er sikkert mange som av gammel vane går inn hos SAS og booker seg en omvei via Oslo?
Det skulle vel ikke være noe i veien for at begge disse rutene skulle kunne gå med SK rutenumre som andre WF og LH ruter av samme kaliber? Dette skulle vel også øke levedyktigheten til slike ruter med tanke på belegg?

Ehh...på den måten så opprettholder jo SAS Braathens belegget på sine egne ruter vel....har vel vært endel ekspempler i media den senere tid på at SAS Braathens ikke forteller om alle alternativene til Lufthansa...noe dem jo ikke er forpliktet til vil jeg tro.

Replying to Topic 'LH og WF på rutene fra BGO til hhv HAM og TOS'

LH ruten mellom BGO-HAM har ikke ett SK rutenummer med mindre LH og SK har inngått en codeshare avtale om dette. Har de ikke det, så er det jo selvfølgelig naturlig for SK og sluse passasjerene igjennom sitt eget rutenett via OSL.

Alt annet hadde vært rimelig unaturlig:cool2

Hvilke dager flyr de? Denne ruten må da være en godt bevart hemmelighet. Norwegian stikker nok av med alle norske passasjerer når LH ikke kan markedsføre seg.

Originally posted by Losse

Det samme har slått meg når det gjelder LH sin rute mellom Hamburg og Bergen. Denne ruten går riktignok bare lørdager og søndager, men er likefullt en bookbar rute på LH sine hjemmesider.

Det LH og SAS sin webside har diskutetert ganske grundig for ikke lenge siden, og det er en bevvist politikk at LH sine flighter ikke kommer opp. Jeg er noe mer overrasket over at ikke WF flightene kommer opp. Det er ikke bare BGO-TOS som ikke kommer opp. Jeg skal til Bodø neste uke, og der var det vare et fåtall med avganger som kom opp når jeg søkte på ALF-BOO på SAS sin hjemmeside. Når jeg brukte widerøe sin så fikk jeg opp alle kombinasjonene. SAS sin webside har vært debattert grundig mange ganger før, og vi kan vel konkluderer med at det er et visst forbedringspotensialet der, uten å ta hele diskusjonen opp på nytt.

Originally posted by MountainDew

Hvilke dager flyr de? Denne ruten må da være en godt bevart hemmelighet. Norwegian stikker nok av med alle norske passasjerer når LH ikke kan markedsføre seg.

De har vel flydd noen uker nå.
Og de flyr med denne flytypen...... :up:

Attachments

• Lufthansa_D-ACLK_.jpg
    Lufthansa_D-ACLK_.jpg
    36.4 KB · Views: 57

Når jeg prøver å booke OSL-FRA på SAS sine sider får jeg opp alle LH flightene, men det er ikke mulig å booke dem pga "ikke nok ledige plasser". Så billigste alternativ på SAS siden kan komme opp mot 4000kr. Når jeg sjekker Lufthansa.no så får jeg booket Lufthansa i W booking klasse (billigste economy) til under 1600,-

SAS er ikke spesielt ivrige på å selge LH flighter der hvor de har sine egne flyvninger, men her kan publikum spare penger.

Sas selger vel her de setene som de codesharer med LH. Har de få plasser igjen på SK codeshare nr, så øker derfor prisen på disse. Reelt sett så kan det være mye ledig på flyet, men da på LH rutenr.

Jeg går utifra at det er det samme som skjer motsatt om man prøver å booke i LH sitt system på en SK flight LH codesharer med..

Originally posted by FBU

Sas selger vel her de setene som de codesharer med LH. Har de få plasser igjen på SK codeshare nr, så øker derfor prisen på disse. Reelt sett så kan det være mye ledig på flyet, men da på LH rutenr.

Jeg går utifra at det er det samme som skjer motsatt om man prøver å booke i LH sitt system på en SK flight LH codesharer med..

Det hadde vært vel og bra, men sånn er det ikke. For å booke SK codeshare (dvs avganger hvor ikke enveisreiser selges) så må du velge "Vis alternative reiseruter". Det er en feil i bookingsystemet til SAS Braathens.

På lufthansa sin side så er dette ikke noe problem. LH hadde før valgene mellom enten LH flights, Star flights og resten. Men nå ser det ut som de kun går for LH flights.

Originally posted by Superhai

Det hadde vært vel og bra, men sånn er det ikke. For å booke SK codeshare (dvs avganger hvor ikke enveisreiser selges) så må du velge "Vis alternative reiseruter". Det er en feil i bookingsystemet til SAS Braathens.

Det er ikke feil på bookingssystemet til SAS Braathens. Det er et resultat av at agentavtalen med LH er sagt opp. Vi hadde en diskusjon på dette for en tid tilbake. Sjekk tråden

http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=10642

Originally posted by SK384

Det er ikke feil på bookingssystemet til SAS Braathens. Det er et resultat av at agentavtalen med LH er sagt opp.

Vel, det står oppført under feilmeldinger på www.sasbraathens.no og det er fullstendig nonsens ettersom det er snakk om codeshare avgangene, som det ikke er LH som selger uansett.

Sendte mail til Booking@sasbraathens.no og spurte dem hvorfor den eneste nonstop flighten mellom Bergen og Tromsø ikke kom opp som alternativ reiserute på deres nettsted! Svaret var enkelt, om man klikket på "Vis alternative reiseruter", altså alternativ til å reise via Oslo, så kom den opp øverst på siden. . .
Men OBS!!! For en sinnsyk prisforskjell det var på samme dag, samme rute om man sjekket både hos SasBraathens og Widerøe!!!! :naughty:

SasBraathens totalt kr 2821,-
Wideroe totalt kr 1099,-

Så ja, her er det penger og spare folkens!!! :up:

En av årsakene skal være at LH ikke støtter enveis priser og at det gjør det vanskelig å få det inn i SAS-weben.

Back