LH med CF6-80 som har rundet 100.000 timer

Someone

Moderator
Medlem
Ganske imponerende, da de mest brukte CF6 motorene til Lufthansa nå har rundet 100.000 timer......motorene har snurret noen gang rundt da!

http://www.lufthansa-technik.com/ap...ases/Press-Releases-2010/CF6-80_Rekord_US.xml

Lufthansa Technik and GE today celebrate a new flight hour record for GE’s CF6-80C2B1F turbofan engine powering Boeing 747-400 aircraft around the world. The first engines of its type operated by Deutsche Lufthansa and maintained by Lufthansa Technik have now surpassed the outstanding record of 100,000 flight hours

Dag, hvor langt han den eldste av deres motorer gått? Og er det noen fra STS som har tall for SAS sine?
 
Jeg tror nu ikke det er en enkelt CF6-80 der har rundte 100.000 timer, da jeg tvivler på at LH har en 747-400 der er i nærheden af 100.000 timer
/T
 
Jeg tror nu ikke det er en enkelt CF6-80 der har rundte 100.000 timer,

Det er da det som står i artikkelen

da jeg tvivler på at LH har en 747-400 der er i nærheden af 100.000 timer
/T

Jo, Lufthansa har flere 747-400 som har passert 100.000 flytimer. D-ABVC var først ut og passerte 100.000 timer i desember 2009, og siden den tid har flere av LH sine 747-400 maskinen blitt med i +100.000 times klubben
 
Heisann Someone!

...Dag, hvor langt han den eldste av deres motorer gått? Og er det noen fra STS som har tall for SAS sine?

Dette hoeres utrolig mye ut, men det er vel mulig med en saa lav power rating...?

Vi bruker CF6-80C2B8F paa B767-400 og typisk tid mellom overhaling ligger mellom 20-30,000 timer. Vi bruker ogsaa en de-rated B8F configuration motor til B4F rating paa B767-200 og de kan gaa opp mot og ofte over 40.000 timer mellom overhaling.

En turbin motor livstid er som regel begrenset av power cycle og et fly med lav power rating og hoeye timer per cycle vil da vare lengre mellom overhaling neer det er maalt i timer.

Til sammenligning saa fikk vi sirka 2000 cycles/12-14,000 timer paa CF6-50C2 installert paa DC10-30.

Dag
 
Back
Top