• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LH birdstrike i Buenos Aires

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Har en venn som er strandet i to doegn i BUE. Tok av og maatte returnere etter en tid i lufta mandag kveld.. De venter paa deler men skal gaa i kveld ?? Noen har info ...
 
Re: LH birdstrike i BUE

...men hvordan gikk det fuglen(e) - disse dumme tyskera som mobber små argentinske fugler...:p
 
Re: LH birdstrike i BUE

Trodde slike fullserviceselskap hadde back-up fly stående på enhver flyplass i tilfelle slike problemer oppstår...;)
 
Re: LH birdstrike i BUE

Trodde slike fullserviceselskap hadde back-up fly stående på enhver flyplass i tilfelle slike problemer oppstår...;)

Ja hvis ikke så blir man automatisk ombooket til andre såkalte fullserviceselskap. Så man skulle tro det var helt unødvendig og bli stående fast.....
 
Fra Buenos Aires i høysesong er det nok ikke noe automatisk ombooking av en smekkfull 747-400.....de få ledige setene hos de andre fullserviceselskapene ble nok fyllt fort, finner kun noen få Business og First Class seter ledige de nærmeste dagene.....
 
Det var D-ABVK som er involvert, landet som Reidar nevner en time senere etter å ha dumpet fuel. I tillegg til høysesong var det i tillegg en streik som satte en del fly på bakken, så mulighetene for ombooking var nok svært begrenset.
 
Back
Top