• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lekse hjelp

MartinL

ScanFlyer Dusty
Har en pressentasjon i morgen på skolen. skal ta for meg virkningen av bonuspoeng innen skandinavia. Sitter å finpusser litt og tankte å slenge på litt mere.
Noen som kan hjlepe meg med følgende spørsmål;

1. Hvem av SAS SWE, DAN, NOR, gør det best (i form av omsetning og års ressultat)

2. I hvilke av de tre land er det høyest passasjertall (ikke delt på antall innbyggere)
altså hvor mange Svensker reisen innenfor eller inn og ut av Sverige forrige år med fly

3. Hvor mange prosent nedgang i den gjennomsnittlige billettprisen har man sett i Norge siden Norwegian kom?

All hjelp motas med takk!:devot:

Hey kom igjen da folkens. Ingen som har noe her? Ingen blir skutt for feil svar eller liksom hjelp her. Skal ikke ha referanser på denne presentasjonen så bare å kjøre på!!!

Tror att alla våra ekonomer ligger och sover..... Försöker se om jag kan hitta någonting.. Har du provat att göra forumsök både här och på Airpics?

Nei jeg har ikke sjekket det, men skal gjøre det nå. er som regel bare så dyktig imponert over kunskapsnivået til enkelte her at jeg tok en spansk en.

Men er det slik at SASBraathens gjør det best av de tre?

Originally posted by MartinLangaas
Nei jeg har ikke sjekket det, men skal gjøre det nå. er som regel bare så dyktig imponert over kunskapsnivået til enkelte her at jeg tok en spansk en.

Men er det slik at SASBraathens gjør det best av de tre?

U got that one right....

Ikke så mye å si utover det som står i SAS gruppens årsrapport 2004 , du burde finne mye der.

Det er vel først ved release av 1Q05 tallene tidlig i mai at vi får se de forskjellige landene + intercont "mot hverandre" (eller gjør vi det ...)

/Geir

Originally posted by MartinLangaas
Har en pressentasjon i morgen på skolen. skal ta for meg virkningen av bonuspoeng innen skandinavia. Sitter å finpusser litt og tankte å slenge på litt mere.
Noen som kan hjlepe meg med følgende spørsmål;

1. Hvem av SAS SWE, DAN, NOR, gør det best (i form av omsetning og års ressultat)

2. I hvilke av de tre land er det høyest passasjertall (ikke delt på antall innbyggere)
altså hvor mange Svensker reisen innenfor eller inn og ut av Sverige forrige år med fly

3. Hvor mange prosent nedgang i den gjennomsnittlige billettprisen har man sett i Norge siden Norwegian kom?

All hjelp motas med takk!:devot:

Dette blir veldig kjapt og "from the top of my head"...

Ad 1) Som PA Viking påpeker så er det nok SAS Braathens som gjør det best (BUSK har iallefall vært positiv bidragsyter i SAS konsernet omtrent siden BU ble kjøpt opp om jeg ikke husker mye feil).

Ad 2) SAS Sverige: 5.5 mill. pax, SAS DK 7.9 mill. pax. SAS Braathens 8.7 mill. pax + ca. 1.5 mill. pax interkontinentalt.

Ad 3) Jeg husker ikke tallet eksakt, men jeg mener at tallet 30 (% reduksjon) har figurert. Her må gjerne noen arrestere meg (det var et ganske stort fall i gjennomsnittsprisene rett etter at bonuspoengene ble besluttet fjernet, men før beslutningen trådte i kraft).

Lykke til!

jy

Og vil du ha gode karakterer i norsk, kan jeg jo minne deg på at det heter "leksehjelp" og ikke "lekse hjelp"!
Ikke bli fornærmet, det er godt ment. :hi2

VC-10

takker og bukker for all hjelp. Var som jeg trodde så nå er det alt klart.
Muntlig eksamen i engelsk på BI er klar. Skal bare ha en fem min presentasjon om hva som helst. Tok for meg bonusordninger og dens virkninger på low-cost airlines.
Så får vi se hva det leder til.

i morgen smeller det.

Back