Lavpris til USA?

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
Meldingene om at FL Group, som eier Icelandair, vil kjøpe Sterling, har fått SAS til å reagere i kampen om kundene på langdistanserutene til USA og Østen. Selskapet vurderer nå å innføre lavprisbilletter, skriver danske Børsen ifølge et nyhetsbrev fra Via Travel.

- Man kan forestille seg at vi innfører enveisbilletter på de oversjøiske rutene. Den muligheten ser vi på, sier konsernsjef Jørgen Lindegaard i SAS.
http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=195574&cat=66

En naturlig forlengelse av Europakonseptet ... men blir det samme servicekonsept som i Europa ogsaa?? :biggrin

Det mumles at ATA begynner aa titte paa Europa igjen .. Baltimore er sannsynlig utgangspunkt ettersom det er en stor Southwest-stasjon ... jeg har lagt inn noen aksjer for Oslo-Baltimore .. ;)

Det er da billig å reise til USA i dag... Dette lukter det dårligere tilbud av - for de som tenker på litt annet enn pris!

Bedre eller daarligere kommer vel an paa oeynene som ser (naar det gjelder prisen, altsaa..) .. overskuddssetene er allerede 'lavprisseter', men det vi vil se er at disse setene blir solgt med mer fleksible restriksjoner. Det vil bli lettere aa endre reisedato, da man bare endrer til ny prisklasse. Noe som selvsagt kan bli dyrt nok, men billigere (og enklere) enn det er idag uansett.

Men til nå har priskutt hos SAS vært ensbetydene med dårligere service... Man overlever ikke med en Ola Pakke fra CPH til SEA!!!

Feil !, priskutt har også betydd lavere lønn og lengere arbeidsdager for de ansatte.

G

Ikke noe å rope hurra over det heller...(...med unntak av de som igjen kun flyr på grunnlag av pris, pris og atter pris!)

Jeg tenkte mer på de ansatte som har gått med på mindre lønn og lengre arbeidsdager...:devot:

Ikke mindre enn 7 poster etterhverandre fra henholdsvis EB og Bluebird. Kanskje dere skulle tatt dere en prat sammen på telefonen istedenfor. :D

Det ryktes at den nye forumversjonen er utstyrt med et EB/DY-filter ... kanskje vi faar et EB/Blubird-filter ogsaa..?? :biggrin

En tilfeldighet at EB er involvert i begge? I think not ...... :love

Hvor praktisk er det å satse på enveisbilletter oversjøisk?
Er det ikke ofte et krav at man har returbillett for å komme inn i mange land?

Jo. :thumbup

Men det gaar jo an aa ha en returbillett likevel .... man kjoeper bare to enveis. ;)
Men det er jo marked for enveisbilletter ogsaa. F.eks. for oss som ikke har slike restriksjoner aa tenke paa.. Jeg reiste f.eks. paa enveisbillett over til Europa sist, ettersom jeg skulle fly hjem med vaar egen maskin.

EB har et poeng, prisreduksjoner og servicereduksjoner har fulgt hverandre en stund nå. Er det dette Lindegaard tenker på igjen, håper jeg noen sender en mail til Lufthansa og ber dem overta hele sjappa før alt går i dass.

Back