Last SK-NO flight ?

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Noen som vet hvilken dato/flight som er den siste for SK-NO ?

Det er vel nå kun
LN-RRY Signe Viking 600 112 25.4.2006

Som står igjen å overføre til SKBU, så jeg regner med at siste flight blir noen dager før 25.4 siden tech bruker litt tid på å overføre en maskin til nytt AOC (disable HUD... inventory, evnt service...)

Men er det planlagt noen "markering" av den siste flighten ?

/G
 
Replying to Topic 'Last SK-NO flight ?'

Dette bør ikke markeres...bare forbigåes i stillhet!
 
Replying to Topic 'Last SK-NO flight ?'

Originally posted by RolfL


Någon som vet varför SKBU tar bort HUD ?

Ex-BU maskinene har ikke HUD,og siden man baserer det nye AOC'et på BU sitt,så må man deaktivere HUD'ene på ex-SAS siden operasjoner med HUD ikke er inkludert i ex-BU sitt AOC.Hurra! Ett steg frem og to tilbake.:cool2
 
Replying to Topic 'Last SK-NO flight ?'

Så alle flyene er overført fra SAS til SKBU, i stedet for at BU flyene er overført til SAS?
Tøft ;)

Bare så synd at ikke alt det andre positive med BU følgte med
 
Replying to Topic 'Last SK-NO flight ?'

Originally posted by TG


Så alle flyene er overført fra SAS til SKBU, i stedet for at BU flyene er overført til SAS?
Tøft ;)

Bare så synd at ikke alt det andre positive med BU følgte med

Jeg kan ikke dy meg, ! , som f.eks et DIGERT underskudd ? , det hadde vel sin årsak i all glorien ?
 
Replying to Topic 'Last SK-NO flight ?'

HUD = Head-Up Display "The HGS is a high integrity, wide field of view Head-Up Display system that is designed specifically for low visibility operations"
 
Replying to Topic 'Last SK-NO flight ?'

Og slik ser den ut i praksis

http://www.airliners.net/open.file/0643156/L/
 
Replying to Topic 'Last SK-NO flight ?'

Hvorfor må man da deaktivere HUD? Må vel ikke ha noe avansert opplæring for å kunne lese slikt? Hehe

Går det ikke an å oppgradere systemet til å takle dette eller noe slikt?

(Er ikke så inne i det, så bare spør)
 
Replying to Topic 'Last SK-NO flight ?'

Krever opplæring som alt annet :)
Vet ikke hvordan de gjorde det i SAS, men hos oss er det eget teorikurs først, deretter trening i simulator. I tillegg må man fly et visst antal HGS innflygninger i halvåret for å være current. Alt skal også dokumenteres, både for pilotene og selve flyet i likhet med f.eks. CAT II innflygninger eller og Autoland for de som har det.
Systemet er ikke helt gratis heller. Mener det ble mumlet noe om ca. 1 mill. dollar pr. fly hos oss.
 
Replying to Topic 'Last SK-NO flight ?'

Originally posted by CFM
Vet ikke hvordan de gjorde det i SAS, men hos oss er det eget teorikurs først, deretter trening i simulator. I tillegg må man fly et visst antal HGS innflygninger i halvåret for å være current. Alt skal også dokumenteres, både for pilotene og selve flyet i likhet med f.eks. CAT II innflygninger eller og Autoland for de som har det.

Samma i SAS. Teori+simulator, därefter gjorde vi några trainingflights med HUD samt att flygningarna "on line" dokumenterades. Var själv och hämtade OY-KKD, som var SAS "HUD prototype aircraft" på KPAE 8 feb. 1999.
 
Replying to Topic 'Last SK-NO flight ?'

Kan se ut som "last flight" var SK385 17.4.06 , i så fall det var det...
Så er vel -RRY over på BUSK om 2 dager
 
Back
Top