• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Långfredagen är här

Savipix

ScanFlyer Mile High Club
God Långfredag från Landvetter,

Fakiren till CPH och därefter mot Malta är planen för dagen. Förhoppningsvis tänker SAS likadant 😎

Ha en fin påsk!

God morgen fra et stille og rolig hjem på Ris. Kaffe, forum, papiraviser og radio til kaffen og marsipanen. Blir både besøk på Ahus og middag her i dag med storebror og kone. Lufthansa melder om 4 dager til innsjekk…kan jo feires med en Aperol eller to.

God formiddag. I sag lot vi tenåringer være akkurat det og dro avgårde til den liggende Budhaen i Wat Pho, men aller først blomstermarkedet. Skikkelig lokale greier såpass tidlig. Rakk også en fotmassasje i Wat Pho, tror de gar en skole der og skal være der thai massage ble oppfunnet eller noe. Tilbake på hotell 10.20 og kom på at frokost stenger 10.30 så da rakk vi is.

Søndag går turen mot Seoul og skal bo på Westin Josun som sjefen hos Sud sa nei til og kan da avgi rapport. Vi bor der fordi sjappa plutselig hadde halv pris der og st jeg har garantert den utsjekk til 16.00 som er praktisk når flyet flyr 23.35.

God morgen fra Beitostølen. Her er en skitur planlagt, ellers lite på programmet før en bedre middag i kveld. Ha en fin dag.

God dag fra Old Quarter i Hanoi. Bodde på Solaria Hotel i nabolaget, koselig boutique hotell som både har to gode restauranter og en roof top bar. Selv om 10 etasjer ikke er så veldig imponerende etter å ha vært noen dager i Bangkok🙂 Har rukket både massasje og lunsj, så får ta en tur i shoppinggatene å spane litt. Retning Europa sent i kveld, så blir nok en laaang fredag.

God morgen fra Knausen. Tre timer ble Litt vel mye i går på Colosseum da det viste seg å være en science fiction film. Heldigvis var det med Ryan Gosling så da var mor og far fornøyd. Pizza og tyske druer reddet kvelden.
Nå starter den 75 minutter lange prosessen for frokosten hvor bacon skal paneres, appelsiner presses, kaffe kvernes og surdeigsbrød stekes. Her er det også gjester så man får dekke opp skikkelig.

God morgen fra Kristiansund. Godværet fortsetter her, vegg-til-vegg sol, nysnø på Freikollen og skikkelig påskestemning. I dag blir det løpetur, ett stykk barn (som vel egentlig er blitt voksen) skal sendes med SAS til Oslo, og jeg skal lage middag til resten. Ha en fin dag!

Her klonket det i kirkeklokker klokka 08:00, hvem sa at å bo i nærheten av en Moske er annoying - kirkeklokker kl 08 bør også være ulovlig på en fridag. "mamma was ist das" sa sønnen min, jeg forklarte at folk som tror på eventyr samler seg i et hus for å prate om eventyr :D "oh, das hört sich langeweilig an" sa sønnen min. Må si jeg er enig :D

God formiddag fra Klepp. Batteriet på den gamle "sliteren" av en telefon jeg har brukt de siste 5 årene var begynt å ese ut såpass at bakdekslet løsnet, så i valget mellom batteriskifte eller ny telefon ble det... ingen av delene. Jeg fant frem en telefon som jobben kjøpte til meg for en del år siden, men som ble liggende i en skuff etter at jeg ble lei av å gå rundt med 2 telefoner og kom på at min "daglige" telefon kunne ta 2 simkort. Men huff for et styr å overføre, og ikke minst logge inn på alt mulig rart på nytt. Og er berøringsskjermen mindre nøyaktig siden jeg stadig skriver feil på den "nye"? Neida, jeg må bare slå av autokorrektur. Igjen.

Nuvel, det blir antakelig en del år til neste gang jeg skal klage på det samme luksusproblemet. 😇
... og antakelig høres jeg minst en generasjon eldre ut enn det jeg egentlig er når det kommer til telefoner, men det får så være. Jeg har begynt å savne den tiden ta telefonen hang fast i en ledning i veggen og den mest avanserte funksjonen i beste fall var å vise inkommende nummer....

God morgen fra London. Her nærmer det seg utsjekk fra "Rocco-kåken" vår, så blir det lunch på Scarlett Green i SoHo igjen. Det var et skikkelig "find" og vi trenger litt frisk sunn mat nå.

Bolaget hjem fra LHR. Det ble også et find. Booket flex for borti 9k NOK like før Påsken. Så ble det plutselig ledig for poeng, så da kansellerte jeg Flex billetten og kjøpte for poeng. Til slutt for et par dager siden ble det ledig i Business og med "Fly Premium" var jo det nokså rimelig upgrade.

Så jah... nå lunch. Så får vi daffe litt i SQ kantina på LHR etterpå.

Ha en best fredag. Måtte den bli lang som f**n

G'morgen, ja .. Lang Fredag ... ca minuttet lenger enn Skjær Torsdag. Denne dagen burde jo egentlig vært lagt til slutten av juni. Mye rart disse religionsfanatikerne finner på for å lure penger fra de (god)troende... ;)

Blir en lang kjøretur i dag, og siden det er fredda'n, kommer det en veldig lang en i freddasbildet ... Og selv om det ikke er jul, får dere en jomfru likevel.

Happy afterski!

a14.webp

God ettermiddag fra Jar,

Dagen har gått med til huslige gjøremål for familieoverhodet. Det er en annerledes Påske dette året ,men det er greit.
Nå lages middag for gjengen.
Returen søndag kan jo bli interessant med den værmeldingen som foreligger pr nå.
Ha en fortsatt fin Langfredag.

Det funker helt fint SAS og SQ har avtale, så SK biz kommer inn også uten status
Jepp. Funket som fjell.

Men usikker om det er status eller reiseklasse som avgjør? Kommer du inn med eco billett og SAS Gold eller Diamond?

God ettermiddag fra det Sørlandske!
Tilbake i heimen etter en liten utflukt litt lenger vest i fylket som bød på en fantastisk 4 retters middag med meget gode viner til. Det toppet seg med en Mouton Rotchild 1981. Men vi smakte vel 12 viner til sammen, så jeg sov godt i natt.
Ingen planer for resten av dagen. Heldigvis har jeg pils i huset, for ellers hadde denne langfredagen blitt ekstra lang......

Jepp. Funket som fjell.

Men usikker om det er status eller reiseklasse som avgjør? Kommer du inn med eco billett og SAS Gold eller Diamond?
Ja det gjør du.

Back