• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lange vinger, men ingen motor!

Seilflygeren

Newcomer
Lange vinger, men ingen motor...jeg snakker selvfølgelig om seilfly!

Jeg flyr seilfly på fritiden og av og til har jeg med GoPro kameraet mitt på tur(dette er fastmontert selvfølgelig). Høydegevinster på flere tusen meter enkelte dager, og bare synk og heftige rotorer andre dager. Hvis noen er interessert, finner dere oppdateringer, bilder og videoer på facebook-siden min: https://www.facebook.com/pages/Soaring-High/1530447917199533

Legger til ett bilde fra en bølgetur over Oppdal i en Grob G-103! ;)

b%C3%B8lgeg103.JPG
 
Flott å se !

(Fra en som ikke kom lengre i sin seilflykarriere enn Trefly,Dukkledde og med delvis glassfiber (Mucha12))

Den som bare hadde kunne blitt ung igjen ---: :(
 
Må være litt av en opplevelse å fly seilfly :) Fikk tilbud om å bli med opp i et i Danmark i sommer.. Angrer at jeg ikke sa ja :(
 
Gamle seilfly er kule, enkle, kan synke som en stein men sirkler termikk som ørner! Det er forsåvidt aldri forseint til å begynne å lære seg å fly seilfly.

Å fly er generelt en herlig opplevelse, men å fly seilfly er noe helt spesielt. Ingenting annet enn oppvinder hjelper deg opp mot himmelen. En dag når forholdene ligger til rette så går det rett til værs, enten det er termikk eller lebølger du flyr på!

Annbefaler alle å ta et introkurs der man får fløyet litt, og etter 20 starter i skoleprogrammet kan man fly solo. Etter 15 timer som fartøysjef og en del timer med instruktør er man klar til oppflyging! Dette vil bli mye billigere enn f. eks PPL.
 
Så feil kan man ta :)
Får skylde på at det er noen år siden jeg fløy GLX...

Hehe! Det er vel mulig å fly GLX når flysessongen begynner igjen! Det var noe enormt med timer og landinger den har. Har hørt at den har i underkant av 20000 landinger!
 
Back
Top