• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lange køer på Flesland.

Hickok

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Lange køer på Flesland.

Only at Flesland! (BGO er i hvertfall overrepresentert i slike tilfeller)

11 (12:30) Oppdatert: 07.jun. 2011 (13:15)
Flere hundre passasjerer må ta ny sikkerhetskontroll på Flesland og køen står helt ned i avgangshallen.

Årsaken var en stor saks på røngenbildet i en av slusene i sikkerhetskontrollen.

- Noen hadde kommet gjennom med en stor saks og vi fant ikke vedkommende, så da må alle gå gjennom sikkerhetskontrollen på nytt, sier Lasse Solberg, sikkerhetssjef på Bergen Lufthavn Flesland.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Ny-runde-i-sikkerhetskontrollen-2515869.html
 
Haha! Hvor stor er sannsynligheten for at dette skjer på Flesland sammenliknet med andre flyplasser?!
 
Re: Lange køer på Flesland.

"Fant ikke vedkommende"? Høres unektelig ganske spesielt ut hvis passasjerer får forsyne seg med håndbagasjen før de som jobber i sikkerhetskontrollen har sett innholdet på skjermen?
 
Re: Lange køer på Flesland.

Haha! Hvor stor er sannsynligheten for at dette skjer på Flesland sammenliknet med andre flyplasser?!

Jeg er ikke overrasket i det hele tatt når det gjelder BGO, og har selv observert 2-3 tilfeller ila. de siste månedene der det fort kunne blitt evakuering:

1) Passasjeren tar bagasjen sin (ryggsekk) på ryggen etter røntgen og er på vei til å gå da han blir stoppet fordi de måtte sjekke den.

2) Passasjer og bagasje blir geleidet til bordet bak/ved siden av båndene for ekstra sjekk. Vekteren går tilbake til røntgenmaskinen for å sjekke noe (ryggen mot passasjeren). Her kunne pax enkelt tatt med sag bagen og godt, eller tatt ut "saksen" og puttet den i lomma.

3) Vekter ved skjermen blir distrahert av noe annet som skjer en annen plass i området og "glemmer" å se på skjermen en god stund. De får i siste liten holdt igjen noen bags mens de blir sjekket på skjemen på nytt.
 
Back
Top