Lang dag @ BGO Del 1 (inkl. Helikopter)

Tom McNikon

ScanFlyer Silver
I dag har jeg tilbrakt 9 timer på BGO og er passe svidd nå
Meget sosial dag med Piddien og 2 nye fjes som var Toby91 og Scandinavian, hyggelig å treffes.
Her er del 1 som er helt SAS & DY fri sone.. Ikke vær redd, det kommer en Del 2 som er bare SAS :lol:

Her stikker i all fall Muse avgårde i en Cessna 680
Dagens300.jpg

Flere som flyr Cessna også som er Bergen Air Transport
Dagens301.jpg

Statens Lufttransport med en påskekylling
Dagens302.jpg

kjekt med all den helikoter trafikken, ellers kunne det fort blitt kjedelig
LN-OQH
Dagens303.jpg

Dagens304.jpg

Dagens305.jpg

LN-OHJ
Dagens306.jpg

Frankfurt-expressen i en EMB 190
Dagens307.jpg

FlyBe operert av Loganair i en Saab 340 til Shetland
Dagens308.jpg

KLM med Fokker 70 viste seg
Dagens309.jpg

Air Auropa med det enkleste reg'et :D EC-III
Tok også med mye himmel for å bevise at det kan være skyfritt her også :baeh
Dagens310.jpg

Spanair med A320
Dagens311.jpg

De siste lørdagene har det vært B739, men når jeg viser trynet mitt serverer de B734 :p
Dagens312.jpg

Hamburg-expressen i CRJ-700
Dagens313.jpg

også kom han Thomas også innom
Dagens314.jpg

Med litt tålmodighet med disse bildene som oppvarming skal jeg sette i gang med SAS
delen av denne herlige lørdagen ;)

Fin samling bilder dette. :) Var hyggelig å treffe nye fjes. Jeg kom nettopp hjem, og Toby91, er vel kanskje ikke framme helt enda, så en veldig lang dag på oss. :)

LN-NFJ tror jeg ikke jeg har noen bilder av, hørte den på radioen, men tror vi stod dårlig til når det var noe bevegelser.

Tok vel ikke tilfeldigvis bilde av en C-172 LN-NFJ i kveld på Bergen?

Vi satt i bilen og lot den gli forbi :lol: Men fin landing! :D

Flotte bilder Tom, artig å treffes!

Får vel prøve ut BGO om ikke så altfor lenge, virker som en lufthavn med ganske mye trafikk, på én og samme bane.

Kan nå være litt variasjon om man velger de "rette dagene" ja :)
Da er det litt artig å bruke litt tid og man får en god del helikoptere også på en lang dag

I dag har jeg tilbrakt 9 timer på BGO og er passe svidd nå
.........................
Her er del 1 som er helt SAS & DY fri sone.. Ikke vær redd, det kommer en Del 2 som er bare SAS :lol:

Dagens305.jpg

Flotte bilder Master Tom. Likte dette bilde spesielt. Kanskje man må ta en tur til BGO for å få en god helikopterfangst ???

Håper du kommer med en "Del 3" - Helikopter ;)

Noen som vet hvilke helikopterbase i Norge der det er størst trafikk ? (+ en ledig hybel ved siden av :up: )

Flesland og Sola er de to største, er ikke helt sikker på hvem som har mest, men tror ikke forskjellen er så veldig stor. Ble i hvert fall fortalt at Flesland ville vært
6. største flyplass i Norge i antall bevegelser hvis vi kun hadde helikoptertrafikk.

Back