• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kun pocketbok duger hos FR

Note to self: Aldri reis med Ryanair..

Synd at såpass mange støtter disse selskapene. Gjør vel at de blir de eneste vi sitter igjen med..

Ja, men da er det en ting å gjøre, være prinsippfast, og tenke Legacy carriers og ikke LLC når vi vil ut å fly.... :)

Det var en veldig tendensiøs artikkel. Ryanair har klare regler om at han kun kan ta med én håndbagasje, den må ikke være for stor og alt annet av løsøre må pakkes inni denne. Damen møtte opp med 3 stk. håndbagasjer og én av dem var altfor lang. Det har altså ikke noe å gjøre med at Ryanair skal forby bøker.

Problemet her er at Ryanair ikke ordnet opp inne på gaten, men slapp henne inn på flyet.

Så ikke boken - den hadde sikkert gått i en av plastposene .. papirrullen er en annen historie.

Håpløs artikkel .. Kanskje litt klossete håndtert, men kan ikke se at Ryanair her har gjort noe direkte galt.

Så ikke boken - den hadde sikkert gått i en av plastposene .. papirrullen er en annen historie.

Håpløs artikkel .. Kanskje litt klossete håndtert, men kan ikke se at Ryanair her har gjort noe direkte galt.

Nei, FR har ikke gjort noe galt, de har sitt på det tørre, men håndhevingen ombord. Stemmer det at dama ville betale, men terminalen ikke funket så synes jeg de går langt over streken.
Er lov å bruke hue, t.o.m i FR's kabiner

Men det betyr så at hele flyet skal forsinkes fordi en dame ikke klarte å holde seg til reglene de fleste kan og vet... fra du bestiller til du går til gate blir du møtt med forbudsskilt. F.eks. håndbagasje, står en stålkurv foran alle gater med teksten "If it doesn't fit, it doesn't go!"

Slike folk ser man heldigvis sjelden på Ryanair, men jeg traff på denne luringen på en flight med Delta. Ett sted må grensen gå!

IMG_4735.JPG

Joda, et sted må grensen gå, og reiser man med Ryanair vet man vel forsåvidt at de ikke er de smidigste..

Det som er synd er at vi (les: jeg) som absolutt ikke ønsker å forholde meg til slike idiotiske regler hvor du ALDRI får hjelp om noe skulle skje/du skulle ha glemt noe til slutt ikke har noe valg ettersom alle andre flyselskap har gått konkurs..

Så inntil videre reiser jeg ALDRI med Ryanair.. Så får vi ta en ny vurdering når de er de eneste igjen.. :-/

Slike folk ser man heldigvis sjelden på Ryanair, men jeg traff på denne luringen på en flight med Delta. Ett sted må grensen gå!

IMG_4735.JPG

Han der er sikkert norsk.
Har aldri sett på makan til håndbagasjehysteri i et vestlig land. Det er jo snart så halvparten av de reisende nordmenn har med stor OG liten kabinkoffert, PC-sekk/pad-taske, dress/kjole og gjerne litt avgiftsfritt på toppen. Er det blitt den nye Birken å ikke ha innsjekket bagasje?

Så inntil videre reiser jeg ALDRI med Ryanair.. Så får vi ta en ny vurdering når de er de eneste igjen.. :-/
Det er fint at mange vil boycotte Ryanair, da har vi andre mulighet til av og til ha et ledig midtsete der. Ellers er det jo stappfullt. :up:

Kanskje tilbake til topic... Kanskje denne dama har oppført seg på samme måte som vi har sett på TV program, som Easyjet sitt, og ble pælma av og fortjente det... Har sett så mange ganger i min lange "karriere" så mange pax oppført seg som komplette idioter ovenfor stakkars ansatte på flyplasser... Bare spør...:headbang

stod selv som nr tre ved gate'n på SVG for to uker siden , skulle til BGO med DY. Dama i skranken opplyser om at de har en strict policy om kun ett kolli håndbagasje. Greit nok. Men passasjer nr to har en trillekoffert, en bag og en pc-veske, altså 3 kolli. Dama scanner boardingkortet og sier værsågod.....

What's the point med regler da??

Back