• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

KREVER direkterute LKL-OSL

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Lokalpolitikerne lar seg ikke stoppe av manglende passasjergrunnlag: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_troms_og_finnmark/finnmark/4952296.html
Det er vel ikke uten grunn av LKL kun har anbudsruter. Jeg tror vår venn Skjeldam er på GYNGENDE grunn... var det noen som sa injurie??

Tror neppe Lakselv får noe direkterute til Oslo med det første. Kan ikke begripe at det er noe i nærheten av trafikkgrunnlag for dette.

PS. Lakselv har jo direkteruter til Oslo titt og ofte, spesielt på vinteren. Det er ikke så rent sjelden at flyene til Alta og Kirkenes havner i Lakselv istedenfor . Problemet er at denne type direkteruter er nokså uregelmessige..... :biggrin

Dere har selvsagt rett..... det finnes ikke passasjergrunnlag for direkte ruter fra LKL til OSL. Fra april 2003 til mars 2004 reiste det 37472 pax fra LKL til TOS v.v. (ifølge anbudsutlysning) Mange av disse passasjerene skal jo til/fra OSL men det er neppe nok til at det kan etableres noe rute direkte. En direkterute 1 gang pr dag seks dager i uken ville gitt 72000 seter til/fra LKL - her lukter det dårlig kabinfaktor. Så uansett om det eksisterer en avtale mellom Finnmark reiseliv og SASBraathens eller ikke så kan jeg ikke tenke meg at DY noen gang starter rute til LKL.

Minner meg om den gang SAS skulle kjøpe A300 for over 20 år siden... Da uttalte Finnmark Fylkeskommune seg positivt til kjøpet av Airbus (UTEN AT NOEN HADDE SPURT DE OM EN MENING)så lenge SAS satte den nye Airbussen inn på direkteruter fra Oslo til Finnmark... :p :p

Kreve og kreve. Hvis man gir et flyselskap x antall kroner så kommer de sikkert til å fly. Men i dagens verden skal alt være bortimot gratis.

Originally posted by EB
Minner meg om den gang SAS skulle kjøpe A300 for over 20 år siden... Da uttalte Finnmark Fylkeskommune seg positivt til kjøpet av Airbus (UTEN AT NOEN HADDE SPURT DE OM EN MENING)så lenge SAS satte den nye Airbussen inn på direkteruter fra Oslo til Finnmark... :p :p

Det er mulig jeg får enkelte på nakken nå, men hvorfor er jeg ikke overrasket? Det virker som om gangsynet i vårt nordligste strøk ikke er helt på plass - selv i forhold til resten av landet (...og det skal mye til!). A300 Oslo-Alta hadde gjort seg... jøje meg, lurer på hva de tenkte på der?

Minstekravet fra Lakselv bør være en trippel 7 med soveseter, gratis måltider og gratis rikelig med drikke. Alt til LCC priser. Snitt priser over 500,- en vei er helt uakseptabelt og må betraktes som diskriminering.

:smokin

Originally posted by Trety
Originally posted by EB

Det er mulig jeg får enkelte på nakken nå, men hvorfor er jeg ikke overrasket? Det virker som om gangsynet i vårt nordligste strøk ikke er helt på plass - selv i forhold til resten av landet (...og det skal mye til!). A300 Oslo-Alta hadde gjort seg... jøje meg, lurer på hva de tenkte på der?

Nå skal det vel sies at det er valg i år, samt at finnmarkinger ofte er en smule store i kjeften...(ikke noe ondt ment!). Dette kan kan nok gi seg utslag i saker av denne typen.

Fornuften er nok relativt jevnt fordelt her i landet...

Back