Jada, Trash2000 - MOL er en noe større flyplass en KSU, og heliporten står for en betydelig del av trafikken på KB. Men det jeg mener er at mange sier at helipax som går over KB ikke burde regnes med i statistikken på grunn av ditt og datt blir bare for dumt. Det er akkurat det samme som å si at alle charterne som gikk under utbyggingen av Ormen Lange ikke skulle bli regnet med i MOLs passasjerstatstikk, siden dette ikke var vanlige flygninger.
Ser det pleier å stå mange innlegg under artikler om KSU og MOL både i TK og RB, og mye av dette er reinspikka vås. MOL har et større passasjergrunnlag til OSL en KSU, og har dermed større kapasitet. KSU har igjen et noe mindre grunnlag en MOL, og har dermed noe mindre kapasitet. Og dette har da ingenting å gjøre med konspirasjon og greier og greier - Bare et tilbud som skal mette markedet. men nå er det sånn at det begynner å bli kapasitetproblemer på flygninger til OSL, og det vil være nødvendig om kort tid å sette inn større fly
Tror neppe noen av flyplassene vil li nedlagt med det første. Men jeg synes kanskje det kunne ha gått an å samarbeidet litt mer flyplassene imellom, slik at vi her i regionen kunne fått et skikkelig flytilbud. Noen destinasjoner fra MOL og noen destinasjoner fra KSU (og dette gjeder især charter).
Og jeg har sagt det før, men sier det gladlig igjen - KSU er en flyplass med en heliport, og har dermed et visst antall helikopterbevegelser. MOL er en flyplass uten heliport, og har dermed ikke helikopterflygninger til vanlig. Men selv om det er en forskjell mellom disse to, så er det ingen grunn til at passasjerene helikoptertrafikken bringer med seg
ikke skal regnes med i statistikken.
Ang. standard - MOL har i det siste blitt modernisert, utbygget og slike ting. KSU har ikke kommet så langt med det enda, men det blir. Nytt flyplasshotell, ny felles terminal for helikpter og fly, forlenget rullebane, ny adkomstvei, nytt driftsbygg med mer viser bare at det er behov for to flyplasser her i fylket. Det eneste som er må være at det skulle vært mulig å samarbeidet litt tettere
(Og jada, jeg er flink til å lire av meg forskjellige ting (som kanskje ikke bør nevnes her i sin fullhet) ang. MOL også, men skal også prøve og holde meg saklig

)