Kontrakt til Norwegian verdt ca. 250 MNOK

BU595

ScanFlyer Silver
Les artikkelen fra dn.no HER :) :)

Og fra Hegnar
http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=162540&cat=66

Replying to Topic 'Kontrakt til Norwegian verdt ca. 250 MNOK'

Er dette noen stor sak egentlig. Reiser virkelig helseforetakene mer med Norwegian eter dette? Med kjennskap til helseforetakene må jeg si at det er gitt beskjed om at Norwegian skal benyttes, men ingen løfter et øyebryn når man leverer reiseregning på flyresie med SAS selv om flyene går vinge mot vinge

Originally posted by DY

Er dette noen stor sak egentlig. Reiser virkelig helseforetakene mer med Norwegian eter dette? Med kjennskap til helseforetakene må jeg si at det er gitt beskjed om at Norwegian skal benyttes, men ingen løfter et øyebryn når man leverer reiseregning på flyresie med SAS selv om flyene går vinge mot vinge

Mener du med at dette er irrelevant for forumet ?? :alien: :alien:

Nei overhodet ikke...høyst relevant....da misforstår du. Det jeg mente var om dette egntlig kommer til å bety så veldig mye for Norwegian i det hele tatt.

Originally posted by BU595

Originally posted by DY

Mener du med at dette er irrelevant for forumet ?? :alien: :alien:

klart det :p dette faller jo ikke under prosas-fanen og vin-fanen :alien:

Og dette er sikkert årsaken til at Norwegian ble dagens børsvinner på Oslo børs.

Originally posted by DY

Om helseforetakene ønsker noe bedre økonomisk kontroll bør de kreve begrunnelse for hvorfor DY ikke velges når det er er alternativ. Riset bak speilet kan være at den enkelte må betale mellomlegget ut av egen lomme....

jy

Originally posted by TOS

Originally posted by DY

Om helseforetakene ønsker noe bedre økonomisk kontroll bør de kreve begrunnelse for hvorfor DY ikke velges når det er er alternativ. Riset bak speilet kan være at den enkelte må betale mellomlegget ut av egen lomme....

jy

Enig, men det gjør dem ikke pr idag så.....

dette gjelder vel ikke bare ansatte, men også pasienter som skal til undersøkelser/behandling. Er jo masse pasienter som sendes med fly til/fra de store sykehusene i Norge. Både Oslo,bergen , tromsø og trondheim. de skal nok sendes med Norwegian også.

Jan Roar Rød

Originally posted by nutcase

dette gjelder vel ikke bare ansatte, men også pasienter som skal til undersøkelser/behandling. Er jo masse pasienter som sendes med fly til/fra de store sykehusene i Norge. Både Oslo,bergen , tromsø og trondheim. de skal nok sendes med Norwegian også.

Jan Roar Rød
Stemmer og nå er det jo fritt sykehusvalg, og fra 1.september i år kom en ny pasientrettighetslov som jeg ikke tror alle pasienter er klar over og hvor store rettigheter den gir

Er det bare meg, eller kan to forskjellige artikler på Boarding virke motstridende?

I den ene artikkelen skrives det om SASBraathens og dets nye avtale med Helseforetakene.
Litt lenger ned på siden kan man lese om Norwegian som har skaffet seg avtale, også denne avtalen med Helsefortakene.

Gjelder avtalene på forskjellige områder, eller er det noe ikke jeg har fått med meg?

Originally posted by BEF

Er det bare meg, eller kan to forskjellige artikler på Boarding virke motstridende?

I den ene artikkelen skrives det om SASBraathens og dets nye avtale med Helseforetakene.
Litt lenger ned på siden kan man lese om Norwegian som har skaffet seg avtale, også denne avtalen med Helsefortakene.

Gjelder avtalene på forskjellige områder, eller er det noe ikke jeg har fått med meg?

Good point !!

http://www.newsweb.no/index.asp?symbol=NAS&melding_ID=983508
:sarc :alien:

Får ingen ting opp ved å klikke på den linken din!

Oops, du må endre dato til 14.10 ...det står fra 15.10.04 til 15.10.04 .....SRI

Det er vel det nederste avsnittet du sikter til da:

HINAS inngår også kontrakt med andre flyselskap som har
ruter og frekvenser der Norwegian ikke flyr. Norwegian skal
være et prioritert valg på selskapets rutenett.

og HINAS ligger et par hundre (sånn ca) godt steinkast unna der jeg bor jo :)

ser ut til at helseforetakene satser på to hester:

SAS Braathens har fått avtale med Helseforetakenes samlede virksomhet
[14. oktober 2004 kl. 15:46]

SAS Braathens og Widerøe med partnere er valgt som leverandør for Helseforetakenes samlede virksomhet. Avtalen er toårig. Rammeavtalen er på 300- 400 millioner hvert år.

Kontrakten har et omfang som baserer seg på hele SAS Braathens tilbudte rutenett i Norge
og i utlandet. Kontrakten vil gjelde for både pasientreiser og helseforetakenes tjenestereiser.

-Vi er svært fornøyd med å ha blitt tildelt avtalen med Helseforetakene. Helseforetakene er en betydelig bruker av flytjenester, både for pasientreiser og tjenestereiser. SAS Braathens og Widerøe har et rutenett i Norge som dekker fullt ut bredden av behov som Helseforetakene har for sine reiser. Vi er tildelt kontrakten på grunnlag av vårt rutenett og de pris- og produktkonsept vi kan tilby. Et viktig element har også vært de distribusjons- og betalingsløsninger vi kan tilby Helseforetakene som kunde, sier Stein Bemer, salgsdirektør storkunde- og bedriftsmarkedet i SAS Braathens.

Som jeg antok hadde avtalen med Norwegian lite å bety...akkurat slik jeg skrev igår. Alle inngår jo avtaler med begge de store selskapene så da så....... Eneste unntaket er vel Forsvaret.

Verden vil bedras :sarc

Å satse på to hester er i utgangspunktet ikke "pent", og det kan være som DY sier, at denne avtalen vil ha lite å bety for Norwegian. På den andre siden kan det tenkes at det er nettopp slike avtaler som vil styrke Norwegian når det gjelder forretningsreisene.

Her for leden, snakket jeg med en nabo av meg som jobber "høyt" oppe i Hydro. Denne personen reiser en hel del både innenlands og i skandinavia. Han fortalte meg at han gjerne skulle flydd mere med Norwegian, men har ikke noen nevne verdig mulighet til det. På grunn av at SASBraathens kan tilby langt flere (ikke oftere) destianasjoner i sin storkundeavtale. Og på grunn av at han da er bundet av en avtale, så skal det meget til for at han kan velge Norwegian som sin leverandør av flyreiser, selv der det er mulighet for det.

Med slike avtaler som er inngått med Helsefortakene, kan det jo tenkes at Norwegian kan "vinne" til seg nogen flere passasjerer. Og det kan tenkes at slike avtaler i fremtiden er med på å lage liv for begge aktørene.

(.. . and that's just a thought ... )

Dette kan bety mye for Norwegian... Innunder Helseforetakene kommer det man kaller "pasientreiser" - betalt av Helseforetakene. Dette er en stor kontrakt!!!

Back