dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
Re: Norwegian - (Nye) IC ruter
Jeg er helt enig Oslo vil vaere et ideelt utgangspunkt for Honolulu, det eneste som mangler er gode forbindelser fra Tyskland som vil vaere svaert viktig for en slik rute.
Nei nei og nei, det er ikke mange Nordmenn her, naar vi gaar igjennom markedsgrunnlag ser du ikke engang Nordmenn paa noen Grafiske fremstillinger.
Naa er ikke alle fremstillinger til TOS og Wahoo helt korrekte, flyprisene her borte er noe de fleste paa forumet ikke har tatt seg tid til aa sette seg inn i. jeg pendler mellom Seattle og Honolulu og en enveis billett med United kjoept 3 timer foer avgang koster USD 264.00 - Alaska Airlines Portland - Honolulu kjopet dagen foer avreise USD 206.00 - billigste Nettverks Selskap Nonstop USD 348.00 tur retur kjoept 14 dager foer avreise (Hawaiian) billigste tur retur Alligent Bellingham - Honolulu USD 193.50. (Og Alligent er et virkelig flyselskap man kan kjoepe billetter med selvom CAPA ikke har oppdaget at de eksisterer
(Skywest derimot
)
Jeg tror Nordmenns oppfatning av Norwegians konkuranse effekt er svaert ute av proposjoner, DU er en Chihuahua som de store helt riktig ikke bryr seg om, Norwegian har aldri moett konkuranse som f.eks. Delta mot Alaska Airlines - Delta har bestemt seg for aa knuse Alaska (saa langt svaert mislykket), men du kan finne et sted i Seattle som ikke er plastret med Delta Reklame, de har satt avganger i alle kjerne markedene til Alaska - om de store her borte ville kunne f.eks. United ta 5 av sine 777-200 i Hawaii versjon og lansere ruter i akkurat de samme markedene som DU, legge prisene 200 USD under DU i et aar uten problemer.
jeg vet ikke helt hva en turistfelle er - men her er det svaert godt aa vaere menneske.....
Du mener vel via Anchorage
en rute fra Oslo til Honolulu vil gaa svaert langt nord og den naermeste Amerikanske by vil nok vaere Anchorage 
Det er et annet marked enn hva de du nevner jobber mot, Condor blir hyppig nevnt her borte, Hawaiian har planer - men etter at A350-8 ble kansellert sitter Hawaiian igjen paa gjerdet.
Naar allt dette er sagt saa tror jeg Norwegian absolutt kan lykkes med en slik rute, men hold ting i perspektiv
LGW-HNL har nesten 1 time lengre flytid sammenlignet med OSL-HNL. LANs SCL-MAD er rundt 15 minutter kortere enn OSL-HNL, og den ble tidligere flydd med 767-300ER tidligere og er nå av de lengre 787-8-ruter.
Jeg er helt enig Oslo vil vaere et ideelt utgangspunkt for Honolulu, det eneste som mangler er gode forbindelser fra Tyskland som vil vaere svaert viktig for en slik rute.
Tror dette kan bli en suksess. Husk at det er mange nordmenn på Hawaii.
Charterselskapene kan også bidra med å fylle en slik rute.
Nei nei og nei, det er ikke mange Nordmenn her, naar vi gaar igjennom markedsgrunnlag ser du ikke engang Nordmenn paa noen Grafiske fremstillinger.
Kult, også litt kult at jeg foreslo Hawaii i "DY Lonhaul-Drømmetråden" for 2,5år siden.
Hawaii har vel også gode forbindelser til resten av Stillehavet og kan være en grei plass å ha mellomlanding mellom Oslo og NZ eller Australia
Tenk når vi kan møte våre venner, som bor i LA, i deres leilighet på Hawaii, og vi har billigere flybiletter en dem.(Drømme-drømme)
Håper virkelig de går for denne ruta, det må jo være verdt et forsøk.
De går vel ikke for denne ruten før de har fått lov til å fly til USA på deres irske AOC, men dette kan jo være enda et pressmiddel for å få den tilatelsen
Naa er ikke alle fremstillinger til TOS og Wahoo helt korrekte, flyprisene her borte er noe de fleste paa forumet ikke har tatt seg tid til aa sette seg inn i. jeg pendler mellom Seattle og Honolulu og en enveis billett med United kjoept 3 timer foer avgang koster USD 264.00 - Alaska Airlines Portland - Honolulu kjopet dagen foer avreise USD 206.00 - billigste Nettverks Selskap Nonstop USD 348.00 tur retur kjoept 14 dager foer avreise (Hawaiian) billigste tur retur Alligent Bellingham - Honolulu USD 193.50. (Og Alligent er et virkelig flyselskap man kan kjoepe billetter med selvom CAPA ikke har oppdaget at de eksisterer


Jeg tror Nordmenns oppfatning av Norwegians konkuranse effekt er svaert ute av proposjoner, DU er en Chihuahua som de store helt riktig ikke bryr seg om, Norwegian har aldri moett konkuranse som f.eks. Delta mot Alaska Airlines - Delta har bestemt seg for aa knuse Alaska (saa langt svaert mislykket), men du kan finne et sted i Seattle som ikke er plastret med Delta Reklame, de har satt avganger i alle kjerne markedene til Alaska - om de store her borte ville kunne f.eks. United ta 5 av sine 777-200 i Hawaii versjon og lansere ruter i akkurat de samme markedene som DU, legge prisene 200 USD under DU i et aar uten problemer.
Nå er jeg veldig glad i Hawaii, så det hadde jo vært gøy. Det er fryktelig langt å reise for en turistfelle
I dag kan du fly DU til LAX også direkte ut derifra til de fleste av øyene.
jeg vet ikke helt hva en turistfelle er - men her er det svaert godt aa vaere menneske.....

De slynger bare flyet via LAX, så får de amerikansk innenriks ogsåMen det har de vel ikke rettigheter til uansett.
Du mener vel via Anchorage


Flott ide, MEN merkelig at inget at selskap med topp feeding system, har startet tidligere, som KL AF LH BA ?
Det er et annet marked enn hva de du nevner jobber mot, Condor blir hyppig nevnt her borte, Hawaiian har planer - men etter at A350-8 ble kansellert sitter Hawaiian igjen paa gjerdet.
Naar allt dette er sagt saa tror jeg Norwegian absolutt kan lykkes med en slik rute, men hold ting i perspektiv