Klyster og brekkmiddel!

Wig-wag

ScanFlyer Gold
Medlem
Som vanlig reagerer sikkerhetsmyndighetene i Eu retroaktivt og pålegger flypassasjerer restriksjoner for å avverge nye tilfeller av hendelser som allerede har skjedd. For eksempel ble forbudet mot å ta med seg væske ombord iverksatt som et resultat av at en drittsekk tok med seg to typer væske som kunne blandes til eksplosive.

Nytt fra terroristverden er at man kan svelge IED (Improvised Exploding Device = Bomb). Og det aller seneste er at man opererer inn IED i kroppen et sted. Begge deler selvfølgelig for ikke å bli oppdaget i WTMD.

Så da lurer jeg på hva som blir EU's mottrekk? Klyster og brekkmiddel før boarding? MRI-scan?

Ettersom dette forumet er fullt av kompetanse, skal det bli interessant å høre forslag.

Den amerikanske regjeringen har advart innenriks og utenriks flyselskap om at enkelte terrorister vurderer å operere eksplosiver inn i mennesker for å gjennomføre angrep.
http://www.abcnyheter.no/nyheter/110706/vil-plante-bomber-i-mennesker

Vell, da tror jeg flytrafikken går ned med slike midler.

Men på mange flyplasser er det veldig attraktivt å heller smelle av eller skyte ned køen i sikkerhetskontrollen.
Derfor burde denne planlagte hurtigscanneren komme snarest, fortsetter de å bygge opp køen så blir den bare mer og mer attraktiv.

Har på værnes sett nok folk i køen der til at man hadde fått en hel 737 last, og det uten noen mulighet til å forhindre dette, og plenty av fluktveier for å gjemme seg bort på.
Og jeg tror ikke situasjonen på Gardermoen eller noen annen flyplass er stort bedre.

En slik scanner burde jo stått ved inngangsdøren, slik at man ikke kommer inn på flyplassen uscannet.
Skummel tanke gang hvis de klarer å finne opp det som er beskrevet med å svelge bomber.
Står jo å lese i artikkelen at pax vil merke dette , så kommer da vel flere sikkerhets tiltak etterhvert ..

En slik scanner burde jo stått ved inngangsdøren, slik at man ikke kommer inn på flyplassen uscannet.

Vel, terrorister kan jo sprenge seg opp andre plasser enn på fly og flyplasser også - skal man begynne med sikkerhetskontroll for å komme inn på flyplassen, høres det jo ut som at man bør ha sikkerhetskontroll overalt hvor det er mange mennesker samlet på samme plass, feks sentrale togstasjoner, shoppingsentre, varemesser osv, ja til og med bysentrum(!) osv. (Komplisert og tungvindt for å "leve et vanlig liv" spør du meg).

Sikkerhetskontrollen er vel til for å forhindre at man drar med seg ulovlige/farlige gjenstander med på flyene (og ikke området på flyplassene etter security). Eller tar jeg feil?

En selvmordsbomber kan jo like gjerne sprenge seg opp på et fly som midt på Karl Johan (og hvor mange mennesker er det vel ikke der en vanlig solfylt sommerdag?)

Last edited:
Vel, terrorister kan jo sprenge seg opp andre plasser enn på fly og flyplasser også - skal man begynne med sikkerhetskontroll for å komme inn på flyplassen, høres det jo ut som at man bør ha sikkerhetskontroll overalt hvor det er mange mennesker samlet på samme plass, feks sentrale togstasjoner, shoppingsentre, varemesser osv, ja til og med bysentrum(!) osv. (Komplisert og tungvindt for å "leve et vanlig liv" spør du meg).

Sikkerhetskontrollen er vel til for å forhindre at man drar med seg ulovlige/farlige gjenstander med på flyene (og ikke området på flyplassene etter security). Eller tar jeg feil?

En selvmordsbomber kan jo like gjerne sprenge seg opp på et fly som midt på Karl Johan (og hvor mange mennesker er det vel ikke der en vanlig solfylt sommerdag?)

Reiser du til Tyrkia vil du skjønne hva jeg mener. Der må alle gjennom kontrollen før du går inn på flyplassen. Ser ikke det som noe stort problem at man kan ha det andre steder og. Hvis jeg ikke tar helt feil tror jeg det er sånn i RIX også.

Hvis jeg ikke tar helt feil tror jeg det er sånn i RIX også.

Du tar helt feil ;) Men ja, det finnes slike løsninger andre steder i verden. Amerikanere er jo flinke til å ha det omtrent over alt (museer, fornøyelsesparker m.v.), dog ikke i døra på flyplassen.

Da så jeg nok feil når jeg var i Riga.
Selv om noen oppfatter security som pes i Tyrkia så får de iallefall luka ut endel elementer ved inngangsdøren.
Uansett når folk svelger bomber så blir det jo vanskelig å få tatt de helt ekstreme av terroristene.

Løsingen er såre enkel. Bygningsforskritene for private boliger. Scanner for dere livsfarlige folk slipper ut på gaten.

-A

Back