KLM vurderer oppstart på HAU

Re: KLM vurderer oppstart på HAU

Det hadde kanskje ikke vært så dumt å øke frekvensen. Men sist de gjorde det på HAU, gikk ikke det så lenge, selv om det også hadde andre faktorer i bildet.
Tror WF trives med ruta HAU-CPH, det er ikke så mange billig billetter å finne, men hvorfor selge seg billig når markedet er der?
Men økt frekvens kunne jo vært noe, men må jo være noen andre destinasjoner enn det SK oppererer og evt pris som drar mot KLM.
Kanskje SK skulle overtatt selv, om de har ledig CRJ kapasitet?

Hva er det KLM oppererer tynne ruter med? Fokker propp?

Hva er det KLM oppererer tynne ruter med? Fokker propp?

Er nok et par frekvenser per dag med Fokker 70 som vurderes. Men tviler egentlig litt på at ruten blir noe av. HAU er nok et ganske begrenset marked, og KLM vil stjele passasjerer fra seg selv på SVG og BGO.

Spennende hvis dette blir noe av :)

De kan jo begynne med å øke frekvensen på HAU-CPH. Det er vel bare en daglig avgang i dag....

Enig, men SK har vel heller ikke hatt det travelt med å øke frekvensen på AES-CPH fra den ene daglige etter at KL åpnet der. Tviler på at det blir noen kraftigere satsing for å forsvare HAU.

Er nok et par frekvenser per dag med Fokker 70 som vurderes. Men tviler egentlig litt på at ruten blir noe av. HAU er nok et ganske begrenset marked, og KLM vil stjele passasjerer fra seg selv på SVG og BGO.

Tja er det egentlig det? 8 destinasjoner med Ryanair, Wif til Cph, Wizz til Gdansk samt 7ish avganger pr dag til Oslo.

Wif til Cph går så det suser med høy load av business billetter. Sannsynligvis dette KLM har snappet opp, for her er det mye transit pax.

Da de startet på AES blei det sagt at KL ikke starter ruter uten minst to daglige rundturer, selv om de hadde bare en rundtur på lørdag til å starte med. Om dette stemmer er det noen seter å fylle opp. Men som det er nevnt, er det en veldig attraktiv rute med tanke på videre forbindelser, jeg flyr stort sett via AMS selv privat om jeg skal utenfor Norden.

Da de startet på AES blei det sagt at KL ikke starter ruter uten minst to daglige rundturer

Er vel en regel med mulighet for unntak. Såvidt jeg husker flys Bilbao med 1 daglig fra 26 mai(oppstart) og frem til 6 august når det settes inn en ekstra rotering

Uten å være for negativ, så vil jeg påstå at dette er et par fjær som ble til en hel haug med høns.

Visekonsernsjef Pieter Elbers bekrefter overfor Dagbladet at selskapet kanskje kommer til flyplassen på Haugaland.

- Haugesund kan være interessant som en mulig ny destinasjon, bekrefter Elbers, som også er sjef for KLMs operasjonelle virksomhet.

Dagbla' bruker "bekrefter", men i sitatet sier Elbers ikke mer enn "kan være interessant", som vel nesten er så langt fra bekreftet som man kan få det?

Uten å være for negativ, så vil jeg påstå at dette er et par fjær som ble til en hel haug med høns.

Dagbla' bruker "bekrefter", men i sitatet sier Elbers ikke mer enn "kan være interessant", som vel nesten er så langt fra bekreftet som man kan få det?

ja og dermed bekrefter Elber tittelen på tråden ;)

Strengt tatt er det vel Haugesunds Avis som står bak artikkelen - Dagbladet skal ikke ha skylda for alt heller. ;)

Med tanke på at HAU er en flyplass i KLM sitt kjerneområde så vil det være en større nyhet om de ikke vurderte HAU enn at de vurderer det

Beklager noe OT, men hvor er KLM sitt kjerneområde? Og hvordan har de definert det?

KLM betjener jo en del destinasjoner som er gunstige for shipping og offshore industrien, så dette markedet er jo lukrativt for KLM. Og SK med * partnere så må man ofte via via...

Det er en del destinasjoner som får besøk av KLM rundt Nordsjøbassenget - her er en liten opplisting (jeg lot svenskene også være selv om de strengt tatt ikke grenser til Nordsjøen.

UK - 14 detinasjoner
ABZ, BFS, BHX, BRS, CWL, MME, EDI, GLA, HUY, LBA, LHR, MAN, NCL og NWI

Belgia - 2 destinasjoner
ANR og BRU

Tyskland - 12 destinasjoner
TXL, BRE, CGN, DUS, FRA, HAM, HAJ, LEJ, MUC, FMO, NUE og STR

Danmark - 3 destinasjoner
BLL, CPH og AAL

Sverige - 3 destinasjoner
GOT, LPI og ARN

Norge - 7 destinasjoner
BGO, KRS, OSL, TRF, SVG, TRD og AES