Kjemperesultat for Norwegian

tiemand

ScanFlyer Blue
NAS: FOURTH QUARTER RESULTS 2009

08:20
- Fourth quarter revenue up by 8 to MNOK 1,749.8
(1,614.7).

- Earnings before depreciation and leasing (EBITDAR)
in the fourth quarter were MNOK 204.5 (-45.0)

- Earnings before depreciation (EBITDA) in the fourth
quarter were MNOK 50.3 (-168.8).

- Net result after tax in fourth quarter was MNOK 0.8
(-137.5).

- Ancillary revenue pr passenger up 21 in the
fourth quarter.

- The number of passengers in the fourth quarter was
2.8 mill (+26).

- Unit cost was NOK 0.50 in the fourth quarter
compared to NOK 0.64 in the fourth quarter last year.
Unit cost excluding fuel was NOK 0.40 in the fourth
quarter compared to NOK 0.43 in the fourth quarter
last year.

- Cash and money market deposit of MNOK 1,408 as of
31.12.09

- Cash flow from operating activities in fourth
quarter MNOK 352.7 (-133.1)

For further information please see the attached
report and presentation.
Url: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId253890

Litt misvisende trådtittel med "kjemperesultat" for Norwegian:rolleys:

- Net result after tax in fourth quarter was MNOK 0.8

I forhold til konkurenten, så ja et kjemperesultat, men 800.000kr i overskudd i kvartalet er av "pølsebodstørrelse"

Respekt, jeg hadde hapet pa 50 Mio pluss ved EDIBTA, men at Norwegian klarer a innfri dette hadde jeg tviler pa.

Selskap leverer sunne tall, og en knallsterk cash-flow from Operations.

Gratulerer til mange dyktige ansatte som gjorde det mulig!!!

I forhold til konkurenten, så ja et kjemperesultat, men 800.000kr i overskudd i kvartalet er av "pølsebodstørrelse"

En av få pølseboder som i det hele tatt kan vise til et lite pluss.
Men klart, det sitter vel langt inne for enkelte å annerkjenne at dette er bra;)

Jeg er i alle fall meget stolt i dag, selv om jeg ikke har bidratt med annet enn å være stor i kjeften, samt å benytte lavpris billetter:p

Flyselskapet kan vise til et driftsresultat på 50 millioner kroner og et overskudd før skatt på 9 millioner kroner i fjerde kvartal. Og det gir også et plussresultat helt på bunnen av resultatoppstillingen på 0,8 millioner kroner.

Ikke bare er det pluss hele veien - noe som ikke har skjedd alt for ofte hos Norwegian - men selskapet slår også analytikernes forventninger til resultatene. På forhånd var gjennomsnittet av analytikernes forventninger til driftsresultatet ifølge Reuters på 27 millioner kroner - altså 23 millioner kroner under fasit. Likedan forventet analytikerne «bare» et resultat før skatt på minus 8 millioner kroner, mens fasit altså viser pluss 9 millioner.

Selv om Norwegian gjør det bedre enn forventet lange hele resultatet, skjer det på tross av at omsetningen er litt lavere enn forventet - 1,75 milliarder kroner mot 1,78 milliarder kroner.

Beste resultat noensinne

Det sterke fjerdekvartalsresultatet bidrar til å løfte Norwegian frem til sitt beste årsresultat noensinne, med et overskudd etter skatt på 446 millioner kroner

http://e24.no/boers-og-finans/article3511744.ece

:D Pølsebod ja, det var en bra beskrivelse. I forhold til selskapets størrelse er det et marginalt overskudd. Men det er selvfølgelig så er det bra at de fikk et overskudd.
Det andre positive er at kostnadene har gått ned en hel del.

Ingen tvil om at DY gjør en meget god figur i en tøft marked og all ære til de for det, men jeg er likevel enig med Someone om at vi kan spare kjemperesultat overskriftene til de faktisk fortjener de. Selv med dårlige renter i banken ville en greit klart å tjene 800.000 om en hadde satt inn 1,75 milliarder.

De som mener at dette profit er pölsebröd skal sette dette i forlik til SAS sine tall eller dette hva LH viser.

Cash Flow from Operations viser seg til over 350 Mio i Pluss, noko som viser en meget sunn drift. Jeg har ikke sett positive Cash-Flow from Ops hos SAS i de siste tida.

Fölger man Hickoks logik, sa skulle nesten alle flyselskaper satt sitt kapital inn i en bank og stopped flygning, fordi avkasting ville har vaert positiv/höyre enn via flyge flyene...

Da er det bare å ta av seg hatten og gratulere - kjemperesultat eller ikke. De går i pluss i turbulente tider og har klart seg greit i forhold til visse andre!

Sett i forhold til hva selskapet tidligere har presentert i Q4, stupende yield og ikke minst massiv lavpris kampanje så er dette rett og slett kjempe tall!

De annerkjente pressehusene ser ut til å være enig!

DAGENS NÆRINGSLIV
ET FORMIDABELT ÅR
Norwegian kan peke nese til tidenes verste fly-år.

E24
BJØRN KJOS BESTE ÅR NOEN SINNE
Mens SAS måtte ha 5 milliarder i ny kapital, tjente Norwegian nesten en halv milliard kroner i 2009.

AFTENPOSTEN

BJØRN KJOS BESTE ÅR NOEN SINNE
Mens SAS sliter, setter Norwegian rekorder

Hva med å være såpass raus at du kunne gi en liten applaus for et resultat som faktisk er positivt i stedet for å henge deg opp i overskriften. Det er jo ikke alle som klarer å oppnå slike resultater i disse tider :rolleyes:

De som mener at dette profit er pölsebröd skal sette dette i forlik til SAS sine tall eller dette hva LH viser.

Cash Flow from Operations viser seg til over 350 Mio i Pluss, noko som viser en meget sunn drift. Jeg har ikke sett positive Cash-Flow from Ops hos SAS i de siste tida.

Fölger man Hickoks logik, sa skulle nesten alle flyselskaper satt sitt kapital inn i en bank og stopped flygning, fordi avkasting ville har vaert positiv/höyre enn via flyge flyene...
Dette var kun et bilde, ikke et forretningsforslag. Jeg kan selvsagt gjenta at jeg også mener dette er et godt reultat, men som sagt, så synes jeg vi kan spare kjemperesultat overskriftene til de faktisk er fortjent.

446 millioner i overskudd er definitivt et KJEMPERESULTAT i et år som SAS beskriver som kriseår i bransjen !!!

Dette var kun et bilde, ikke et forretningsforslag. Jeg kan selvsagt gjenta at jeg også mener dette er et godt reultat, men som sagt, så synes jeg vi kan spare kjemperesultat overskriftene til de faktisk er fortjent.

Hickock, hva forventer du i en bransje hvor en LH kommer til a poste en full-year loss??? Det Norwegian har vist i dagens marked fortjener dette beskriving. Forvent Norwegian a vaere en av meget fa europeiske selskaper som vil vise en overskudd i det heile tatt!

Hva med å være såpass raus at du kunne gi en liten applaus for et resultat som faktisk er positivt i stedet for å henge deg opp i overskriften. Det er jo ikke alle som klarer å oppnå slike resultater i disse tider :rolleyes:

Joda, selvsagt skal de har skryt for det. Men alle kan ikke ta helt av heller.

Årsresultatet til DY er sterkt, men ikke Q4

Et kjemperesultat - særlig med tanke på den vanvittige ekspansjonen selskapet har hatt, med stadig nye ruter, konsepter og satsninger. Slikt koster - og gir ikke nødvendigvis resultater med en gang. Og etter åtte år har Norwegian fortsatt ikke hatt behov for noe som likner en konsolidering. Imponerende!

Jeg syns det er flott å lese at DY leverer et overskudd, selv om Q4 kanskje skulle vært bedre.

All ære til min tidligere arbeidsgiver for en flott jobb. :) :) :) :)

Back