Kinesere og fly

Superhai

ScanFlyer Rusty
Det er visstnok flere kinesere som flyr enn fra noen andre land, det betyr også at det dukker opp en del rare historier og. De siste dagene f.eks.:

Chinese passenger opens emergency exit ‘to get some fresh air’ as plane prepares for take-off
http://www.scmp.com/news/china/arti...an-opens-planes-emergency-door-fresh-air-take

Passenger slides down from emergency exit 'to get off plane faster'
http://news.asiaone.com/news/travel...cy-exit-get-plane-faster#sthash.C59dAZeC.dpuf

China to punish tourists in Thai air rage assault
http://bigstory.ap.org/article/9755...b/china-punish-tourists-thai-air-rage-scandal

Finnes det egentlig noen mer ufordragelige enn kinesere?
Selv stamromtiggeren min på Majorstua fremstår som både høflig og renslig mot de folka der.
Delte heis med et ungt kinensisk par idag; Han prumper, hun fniser og han klemmer ut en til. Morsomt? Nei...

Fordi halvparten av innkjöpte bruksvarer i Norge er "Made in China" og er tilsvarende billige, har du selv tilovers nok penger til ä kjöpe deg overbelastet m/ferie og kultur hvert är ... hvorfor klager du ?

Har opplevd på Air China domestic at et fruentimmer løpe mot døra sekunder etter touchdown

Fordi halvparten av innkjöpte bruksvarer i Norge er "Made in China" og er tilsvarende billige, har du selv tilovers nok penger til ä kjöpe deg overbelastet m/ferie og kultur hvert är ... hvorfor klager du ?

Du verden!
Du mener altså at produksjon av billige produkter medfører en rett til å se bort i fra vanlig folkeskikk?

Det er mulig at å skrike, snike, harke, spytte, pille nese, kjefte, prumpe, banne og pisse på kanten er akseptert og vanlig oppførsel der nede hos dere, så vel som i Kina.
Her oppe oppfattes det som i beste fall uhøffelig. Og det forbeholder jeg meg retten til å mene, selv om det er nesten komplett umulig å ungå å handle noe fra Kina.

Synes bare det er kjekt at de kommer her, men de kan godt sette seg inn i lokale skikker, slik som vi må. De kan være ganske så arrogante, og språk er vel ikke deres sterke side. Fikk en en asiatisk herremann ved siden av meg tidligere i høst, de var i ett rimelig stort reisefølge, og han slenger seg ned, av med sko og sokker, ikke nok med det, men hiver beina opp på armviler til sete foran. Rett og slett ufyselig, godt det var en kort tur [emoji15].

En av mine erfaringer m/kinesere her i Toulouse (i 80-ärene) var när de kom til forhandlinger til Airbus, mätte vi hver gang spörre vär etikk-konsulent hvem av de ti kineserene er Sjef for delegasjonen, fordi alle var likt kledd (i Mao-dress) ? Svaret kom da umiddelbart : Sjefen er den som kjörer leiebilen !

Du verden!
Du mener altså at produksjon av billige produkter medfører en rett til å se bort i fra vanlig folkeskikk?

Det er mulig at å skrike, snike, harke, spytte, pille nese, kjefte, prumpe, banne og pisse på kanten er akseptert og vanlig oppførsel der nede hos dere, så vel som i Kina.
Her oppe oppfattes det som i beste fall uhøffelig. Og det forbeholder jeg meg retten til å mene, selv om det er nesten komplett umulig å ungå å handle noe fra Kina.

Right back at you, baby... ;) Folkeskikk er ikke identisk i hele verden. Man opplever og assosierer ting HELT annerledes, og det er jo egentlig noe av det vakre. Selv om promp i heisen lukter litt vondt.

Men det skal sies at Kinesere gradvis endrer vanene sine ettersom de reiser mer, og myndighetene gjør kampanjer for å få Kinesere som reiser til å prompe, rape og spytte mindre i utlandet.

Det er visstnok flere kinesere som flyr enn fra noen andre land, det betyr også at det dukker opp en del rare historier og. De siste dagene f.eks.:

Chinese passenger opens emergency exit ‘to get some fresh air’ as plane prepares for take-off
http://www.scmp.com/news/china/arti...an-opens-planes-emergency-door-fresh-air-take

Det jeg stusset på med den siste der er at flyet ikke ble særlig forsinket. Er ikke "slides armed" når man forbereder take-off? Da burde det vel være mer enn bare en skjennepreken som skal til for å ta av?

Det jeg stusset på med den siste der er at flyet ikke ble særlig forsinket. Er ikke "slides armed" når man forbereder take-off? Da burde det vel være mer enn bare en skjennepreken som skal til for å ta av?
Det gjelder vel bare dørene foran og bak. Exit over vingen utløser såvidt jeg vel ikke noe slide.

Det gjelder vel bare dørene foran og bak. Exit over vingen utløser såvidt jeg vel ikke noe slide.

Så lenge det ikke er en Airbus, der er det vel slide på overwing exit på a320 familien.

Synes å ha lest at når tilsvarende skjedde på en Boeing på flygingen i USA at flyet måtte tas ut og en mer omfattende armering/ inspeksjon måtte til før det var tilbake i drift.

Så lenge det ikke er en Airbus, der er det vel slide på overwing exit på a320 familien.

Synes å ha lest at når tilsvarende skjedde på en Boeing på flygingen i USA at flyet måtte tas ut og en mer omfattende armering/ inspeksjon måtte til før det var tilbake i drift.
På 737NG er det bare å lukke den. Eller "bare".. - det krever litt kraft og litt teknikk, og jeg tviler på at flight crew har noen opplæring på det. Jeg har selv i ledige stunder demonstrert det for flygere som har spurt etter det.

Men hvorvidt operatører har prosedyrer på inspeksjon av døren etter en slik hendelse er en annen sak. En liten sjekk av døren kan vel sikkert være tilrådelig.

Ja, man må øve både på køsniking, spytting og raping før man skal til Kina. :D

Det var faktisk et par slike ting jeg fikk øve på når jeg jobbet for et Kinesisk bolag i 2008.

Legg til at det er helt ok å sovne og snorke høyt midt i middagen. Føles helt ko-ko her, men var et bra komplement der borte.

Men det skal sies at jeg ikke har begynt å åpne nødutganger, eller har blitt bortvist fra 62K

Tja ... Hva med folk som drar drøyt 1,3 mrd. mennesker under én kam?

Dra under? Du mener kanskje skjære over...

Men jeg gjør ikke det heller. Det var kun en retorisk generalisering som en sammenligning med andre folkegrupper.
Det ville vel forøvrig blitt en ganske lang post om jeg skulle omtalt hver enkelt kineser for seg.

Back