KC-10 på Bardufoss

gilera

Canonskytter
KC-10 på Bardufoss

Den kom tidligere enn anntatt, men jeg fikk med take-off så det ble igrunn bare bedre :D

På vei til RW
IMG_6466.jpg

IMG_6469.jpg

Lining up
IMG_6470.jpg

Ruser opp motorene
IMG_6472.jpg

Og så bærer det i vei
IMG_6473.jpg

Lift off!
IMG_6475.jpg

IMG_6476.jpg

IMG_6477.jpg

IMG_6478.jpg

IMG_6479.jpg

IMG_6484.jpg

Og så forsvinner den avgårde. Det ver en del crosswind så den fløy litt sidelengs - merk at jeg står på høyre siden av maskinen og alikevel får jeg med venstre siden!
IMG_6488.jpg

Mvh.
Bjørn :)

Re: KC-10 på Bardufoss

Flotte bilder. I slik setting gjoer det absolutt ingenting at det er mye 'luft' rundt flyet. Gir bare en ekstra opplevelse! Me like!

Fantastico....Me like too:)
Og særlig når Bardufoss var mitt "tilholdsted" i 9 mnd for maaaaange år siden.

Super serie gilera..

Fantastico....Me like too:)
Og særlig når Bardufoss var mitt "tilholdsted" i 9 mnd for maaaaange år siden.

Super serie gilera..

9 måneder bare?? Try a year and a half!!!:colgate:

DYA

Tilbrakte ogsaa ni maaneder i omegnen .. paa Setermoen .. for 28 aar siden ..

Dette var meget spesielle bilder! Det gjør seg virkelig å ta bilder fra den lia der! Hvor var det du stod? Da jeg var oppe i den lia der og tok bilder (én anledning i 2005), så stod jeg langs med innflygingslysene ned mot RWY10. Der du stod fra fikk du et bedre "perspektiv" på flyet og ikke bare dead-on / rett foran eller bak - som jeg fikk!

Smekkert!

Flotte bilder. Spesielt bildet rett etter rotasjon. Der får man virkelig inntrykk av omgivelsene.

Veldig bra bilder, men det der er dessverre ingen KC-10. Det er en av KLu sine KDC-10-maskiner. Forskjellen er at det er en ombygd DC-10-30CF som tidligere fløy for KLM og Martinair som PH-MBT. KC-10 er bygd som tanker-transport fra starten.

Jøss, der var det vinterlig gitt! Flotte bilder, har tilbrakt nok tid der oppe selv og :)

Som nevnt ovenfor; flotte bilder :D Nei, gjør ingenting med litt luft rundt flyet når du har en så vakker bakgrunn :)

Aka... Det var der jeg parkerte bilen (i det krysset).
Ta flere turer til det krysset der!

Fine bilder.

Forsvaret og kommunen har begge fjernet en del skog de siste 2 årene, så det er mer "innsyn" enn da du var her oppe siste Andreas :)

Very nice! Meget gode bilder av et vakkert fly i vakre omgivelser

Back