• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

KC-10 på Bardufoss

gilera

Canonskytter
KC-10 på Bardufoss

Den kom tidligere enn anntatt, men jeg fikk med take-off så det ble igrunn bare bedre :D

På vei til RW
IMG_6466.jpg

IMG_6469.jpg

Lining up
IMG_6470.jpg

Ruser opp motorene
IMG_6472.jpg

Og så bærer det i vei
IMG_6473.jpg

Lift off!
IMG_6475.jpg

IMG_6476.jpg

IMG_6477.jpg

IMG_6478.jpg

IMG_6479.jpg

IMG_6484.jpg

Og så forsvinner den avgårde. Det ver en del crosswind så den fløy litt sidelengs - merk at jeg står på høyre siden av maskinen og alikevel får jeg med venstre siden!
IMG_6488.jpg

Mvh.
Bjørn :)

Re: KC-10 på Bardufoss

Flotte bilder. I slik setting gjoer det absolutt ingenting at det er mye 'luft' rundt flyet. Gir bare en ekstra opplevelse! Me like!

Fantastico....Me like too:)
Og særlig når Bardufoss var mitt "tilholdsted" i 9 mnd for maaaaange år siden.

Super serie gilera..

Tilbrakte ogsaa ni maaneder i omegnen .. paa Setermoen .. for 28 aar siden ..

Dette var meget spesielle bilder! Det gjør seg virkelig å ta bilder fra den lia der! Hvor var det du stod? Da jeg var oppe i den lia der og tok bilder (én anledning i 2005), så stod jeg langs med innflygingslysene ned mot RWY10. Der du stod fra fikk du et bedre "perspektiv" på flyet og ikke bare dead-on / rett foran eller bak - som jeg fikk!

Smekkert!

Flotte bilder. Spesielt bildet rett etter rotasjon. Der får man virkelig inntrykk av omgivelsene.

Veldig bra bilder, men det der er dessverre ingen KC-10. Det er en av KLu sine KDC-10-maskiner. Forskjellen er at det er en ombygd DC-10-30CF som tidligere fløy for KLM og Martinair som PH-MBT. KC-10 er bygd som tanker-transport fra starten.

Jøss, der var det vinterlig gitt! Flotte bilder, har tilbrakt nok tid der oppe selv og :)

Som nevnt ovenfor; flotte bilder :D Nei, gjør ingenting med litt luft rundt flyet når du har en så vakker bakgrunn :)

Aka... Det var der jeg parkerte bilen (i det krysset).
Ta flere turer til det krysset der!

Fine bilder.

Forsvaret og kommunen har begge fjernet en del skog de siste 2 årene, så det er mer "innsyn" enn da du var her oppe siste Andreas :)

Very nice! Meget gode bilder av et vakkert fly i vakre omgivelser

Back