Kastrup fortsatt på verdenstoppen i ruteutvikling

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Re: Kastrup fortsatt på verdenstoppen

Det er bare å gratulere.

Samtidig som Kastrup selger inn næringsliv, universiteter, innovasjon, produksjon, miljø og en urban by med internasjonalt miljø, stiller OSL som vanlig med stabbur og fjorder. Denne gangen dandert med BGO, SVG og TRD. Sistnevnte med store intekontinentale ambisjoner.

Jo da fin tur ble det sikkert!
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    62.7 KB · Views: 878
Last edited:
Re: Kastrup fortsatt på verdenstoppen

Det er bare å gratulere.

Samtidig som Kastrup selger inn næringsliv, universiteter, innovasjon, produksjon, miljø og en urban by med internasjonalt miljø, stiller OSL som vanlig med stabburd og fjorder. Denne gangen dandert med BGO, SVG og TRD. Sistnevnte med store intekontinentale ambisjoner.

Jo da fin tur ble det sikkert!

Haha, hva mente du med det Cockpitview? ;)
 
Re: Kastrup fortsatt på verdenstoppen

Haha, hva mente du med det Cockpitview? ;)

At deligasjonen fra SIA sikkert kaster blikket mot en skråning fra Sogn og umiddelbart river seg bort fra bordet til Kastrup som har presentert forpliktelser fra næringsliv, politikere og støtte ordninger. I ren desperasjon over at noe annet selskap skal identifisere denne flyplassen som virkelig har friske trekløver med utsikt over en vakker fjord. Selv Korean har dumpet Stockholm som på sin side har vist til svensk industri og handelsforbindelser med Korea og Japan, for å sikre en rute. I løps fart bort til OSL pavliongen tryner SIA sjefen i et par treski. For der, på hikori ski fra Notdsæter, fyker representantene fra Korean rundt på gulvet i runder rundt modeller av lafta tømmer. For hver runde passer Avinor folka på å hive innpå ei sleiv med rømmegrøt. Ingen enser konkurrenter med tydelig profilering av business, industri, næringsliv og støtte muligheter.
I det alle ikke tror det kan bli bedre, drar ALLE de 2 fra OSL frem fele og smeller hæla i taktfast rytme til gulvet imens eit stev frå Telemark jonner ut over gulvet og Knut Stabæk kommer utkledd som en elg.
Her blir det nye ruter:)
 
Last edited:
Re: Kastrup fortsatt på verdenstoppen

Hehe, tenkte på TRD jeg ;) men ikke OSL/BGO/SVG/TRD samla ... :)
 
Re: Kastrup fortsatt på verdenstoppen

Hadde vært fint med presentasjon av Statoil/YARA/Telenor/Norsk Hydro/Orkla/DnB/NTNU/NHH/UiO oljeservice/diplomati/musikerne/kunstnerne/designerene etc etc som reiser, samt statistikk på hvor mye mer Ola Nordmann reiser enn gjennomsnittet. For ikke å glemme et svært bilde av nye terminalen på OSL...

Men la oss vise en fjord dere! Moderne urbane byer eksisterer ikke i Norge..
 
Re: Kastrup fortsatt på verdenstoppen

Som nevnt tidligere så solgte EK Norge bedre ved sin OSL-annonsering enn det Avinor/OSL klarer.
 
Re: Kastrup fortsatt på verdenstoppen

At deligasjonen fra SIA sikkert kaster blikket mot en skråning fra Sogn og umiddelbart river seg bort fra bordet til Kastrup som har presentert forpliktelser fra næringsliv, politikere og støtte ordninger. I ren desperasjon over at noe annet selskap skal identifisere denne flyplassen som virkelig har friske trekløver med utsikt over en vakker fjord. Selv Korean har dumpet Stockholm som på sin side har vist til svensk industri og handelsforbindelser med Korea og Japan, for å sikre en rute. I løps fart bort til OSL pavliongen tryner SIA sjefen i et par treski. For der, på hikori ski fra Notdsæter, fyker representantene fra Korean rundt på gulvet i runder rundt modeller av lafta tømmer. For hver runde passer Avinor folka på å hive innpå ei sleiv med rømmegrøt. Ingen enser konkurrenter med tydelig profilering av business, industri, næringsliv og støtte muligheter.
I det alle ikke tror det kan bli bedre, drar ALLE de 2 fra OSL frem fele og smeller hæla i taktfast rytme til gulvet imens eit stev frå Telemark jonner ut over gulvet og Knut Stabæk kommer utkledd som en elg.
Her blir det nye ruter:)

Cockpitview = Erlend Loe? :D
 
Re: Kastrup fortsatt på verdenstoppen

...og Knut Stabæk kommer utkledd som en elg.
Her blir det nye ruter:)

Skal ikke kimse av Knut sine utkledningsegenskaper. Det går rykter om at det var elgkostymet som i sin tid førte til at QR startet OSL-flyvninger. Det vil si Knut spratt ut fra Stavkirke-standen til Avinor, Akbar Al Baker ble skremt i fillebiter pinlig berørt og de inngikk en avtale om at QR skulle lande på OSL mot at dette aldri skulle komme ut;)
 
Re: Kastrup fortsatt på verdenstoppen

Det er bare å gratulere.

Samtidig som Kastrup selger inn næringsliv, universiteter, innovasjon, produksjon, miljø og en urban by med internasjonalt miljø, stiller OSL som vanlig med stabbur og fjorder. Denne gangen dandert med BGO, SVG og TRD. Sistnevnte med store intekontinentale ambisjoner.

Jo da fin tur ble det sikkert!

Forstår knapt et ord av det du skriver både i post #2 og #4, så mulig jeg bommer helt på poenget her men...
TRD sine interkontinentale ambisjoner skulle jeg likt å høre mer om. De har visst gått meg hus forbi. Forøvrig syns jeg ruteutviklingsarbeidet ved SVG de siste årene har vært utmerket, selv om det så klart ikke bare er Lorentzen & co som fortjener æren for dét. Tilnærminga her er forsåvidt en forskjell mellom sørvest og (spesielt) sørøst som òg går igjen på andre områder enn luftfarten.

Gratulerer uansett til CPH :DEN
 
Re: Kastrup fortsatt på verdenstoppen i ruteutvikling

Et tips er Ironi....

World Routes er primært en arena der fokuset er på interkontinentale ruter.
European Routes er primært en arena der fokuset er på intra europeisk trafikk.
(finnes også Asia Routes, Africa Routes osv)
Avholdes 1 gang pr år det flyplassene har speed dating med flyselskapene.
På forhånd avklares hvem som har møter med hvem.
Det hele skjer over 2 intense dager.

Så hva har TRD på World Routes å gjøre? For å overtale TAM om en rute?
Ville ikke Værnes hatt mer å gjøre på European routes?
Hvorfor er ikke Bergen og Stavanger representert med materiale og profilering
om sine respektive fordeler for å kunne tilknytte seg interesse fra potensielle fremtidige flyplasser? Hvorfor har OSL igjen, som alle tidligere år, profilert seg som et folke museum?

Jeg har selv deltatt på Routes der Avinor profilerte Vadsø. En flyplass som ikke en gang kan ta ned en rutemaskin fra kontinentet. Detimot var de godt representert på Routes med egen representant.

Så hva dette har med østlandet-vestlandet er jeg noe usikker på!

De fik da i alle fall en fin tur da!
 
Last edited:
Back
Top