Originally posted by sk931
Originally posted by PP
Originally posted by FlyHi
Overraskende ud fra de seneste gange jeg har været i CPH også. Var glad for at jeg havde fast-track sidste weekend - der var kø i security helt ned af rulletrappen - og kø ved paskontrol (ikke-schengen-område) helt ned forbi SAS loungen.
Desværre synes jeg det er et tilbagevendende problem, som opleves næsten hver gang efterhånden.
Min personlige opfattelse af CPH er at de er faldet utroligt meget af på den - specielt det sidste års tid.
Der er ingen tvivl om CPH har nogen issues som bør forbedres for at blive i den position de på nuværende tidspunkt indtager. Security er et problem, hvor bemandingen desværre ser ud til at være blevet nedprioriteret i forbindelse med store fokus på indtjeningen (Læs Macquarie). Her for sommerperioden har de dog åbnet for den tredje security indgang mellem T2 og T3 - måske denne indgang burde gøres permanent hele året rundt.
Paskontrolen har CPH jo desværre ingen indflydelse på, da denne bemandes af politiet ud fra de ressourcer de har til rådighed.
Lad os håbe CPH kommer tilbage på det niveau inden for ovenstående områder som der tidligere er blevet udvist.
Det burde være således at man kan bruge sikkerhedskontrolleni Terminal 1(den gamle
indenrigshal 6).
Sikkerhedsmæsssigt kan jeg ikke få øje på problemer med det, men CPH kan.
Har selv forsøgt i sidste uge..Indcheck i T3 til SK601, bil parkering ved T1, men selv
med BD pass blev man afvist ved sikkerhedskontrollen i T1.blev bedt om at gå over i T3.Her snød jeg så lidt, idet jeg så tog mit boardingpass til SK1273, afgang kl2255 frem,
og så var der pludselig ikke problemer,idet jeg nu havde et BD pass til en indenrigsafgang.
Underligt at det skal være så stift, men kan jo skyldes at sikkerheds personalet i
T1 er så focuseret på indenrigs flyvning at de ikke magte at se ud over deres egen
næse tip.
Hilsen
Ole