• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kastrup er guf for terrorister

Dette gjelder nok ikke bare på Kastrup... Skal man forbedre dette, tror jeg man må investere i "sniffers". Det er nok ikke billig, og tid tar det også.

Det er jo flott at de forteller hele verden om dette for å være ekstra sikker på at en eller annen idiot virkelig tar med seg en bombe ombord i et fly! :naughty:

Originally posted by THS
Det er jo flott at de forteller hele verden om dette for å være ekstra sikker på at en eller annen idiot virkelig tar med seg en bombe ombord i et fly! :naughty:
Men ved å offentliggjøre det, er jeg ganske sikker på at det ikke skjer på Kastrup igjen....

Originally posted by DY

Men ved å offentliggjøre det, er jeg ganske sikker på at det ikke skjer på Kastrup igjen....

yeah rite... Løsningen er å åpne all baggasje og bruke sniffer som ticketoren nevner...

I denne testen ble det brukt en vekkerklokke og sprengstoff. Vekkerklokke er helt normalt å ha med seg, men sprengstoff er desverre stort sett ikke mulig å se på skjermen.
De bildene her kunne vert fra hvilken som helst flyplass i Norge, for teknologien på x-ray maskinene er ikke god nok.

Sikkerhetskontrollørene kan ikke få skylden for noe som er usynlig!!!

I USA blir sprengstoffsniffere brukt på stikkontroller, ca 10% av pax tror jeg. Dette er egentlig den eneste måten å finne sprengstoff på + manuell sjekk av bagasje.

Originally posted by MountainDew
I denne testen ble det brukt en vekkerklokke og sprengstoff. Vekkerklokke er helt normalt å ha med seg, men sprengstoff er desverre stort sett ikke mulig å se på skjermen.
De bildene her kunne vert fra hvilken som helst flyplass i Norge, for teknologien på x-ray maskinene er ikke god nok.

Sikkerhetskontrollørene kan ikke få skylden for noe som er usynlig!!!

I USA blir sprengstoffsniffere brukt på stikkontroller, ca 10% av pax tror jeg. Dette er egentlig den eneste måten å finne sprengstoff på + manuell sjekk av bagasje.
Så hvorfor har vi sikkerhetskontroller som kun avslører vekkerklokker i Norge da?

(Og for dem som ikke kjenner meg - Ja dette var litt sarkastisk!)

Back