Kan man risikere sete uten vindu på rad 1 hos SK 737-800?

litt-amatør

ScanFlyer Gold
Medlem
Kan man risikere sete uten vindu på rad 1 hos SK 737-800?

Reiser meget snart til LPA med SK. En lang tur til å være 737-maskin. Skal sitte langt foran...:) Det er åpnet for å velge sete 2 A/B/C (ser ikke ut som seterad 2 har noen rad 1 foran seg!) samt 1 D/E/F og 2 D/E/F. Frister vel mest med 1 D/E/F-raden, men er temmelig redd for å havne uten vindu slik jeg gjorde på min første tur med SK i biz. Det var nedtur...:headbang

Varierer dette fra fly til fly når det gjelder SKs 800-maskiner? Det er 737-800 som er satt opp. Finnes noen av disse uten vindu på rad 1? OG virker rad 1 D/E/F som et smart valg for meg og reisefølget??;)

Takker for alle svar!
 
Last edited:
Re: Kan man risikere uten vindu på rad 1 hos SK 737-800?

Dersom det er en -800 som starter med 2 A/B/C på venstre side, skal det være vindu på rekken 1 D/E/F. Beinplassen er også god her. Problemet er at du vil få dokøen (og dolukten midt i fjeset/måltidet). Basert på egne erfaringer til LPA i oktober ville jeg valgt rad 2. God tur :)
 
Re: Kan man risikere uten vindu på rad 1 hos SK 737-800?

Dersom det er en -800 som starter med 2 A/B/C på venstre side, skal det være vindu på rekken 1 D/E/F. Beinplassen er også god her. Problemet er at du vil få dokøen (og dolukten midt i fjeset/måltidet). Basert på egne erfaringer til LPA i oktober ville jeg valgt rad 2. God tur :)

Tusen takk for tilbakemelding. Jeg er klar over risikoen for å stifte nært bekjentskap med dokøen, men skulle gjerne hatt benplassen på seterad 1 sammenlignet med rad 2...:)

Tror du, slik du kjenner det, at det er bedre å sitte på 2 A/B/C? Altså første rad på den andre siden?
 
Re: Kan man risikere uten vindu på rad 1 hos SK 737-800?

Mine erfaringer tilsier at det nesten er verre på 2 A/B/C, fordi det er såpass god beinplass at folk smetter inn der dersom trallen kommer forbi (noe den gjør en del ganger på en slik tur...) Det vil si at man fort får folk som trår deg på tærene og slike type ting.. Konklusjonen min er at ingen løsning er helt optimal, men at 1 D/E/F er det BESTE gitt omstendighetene (vindu + behov for beinplass) :)
For øvrig kan det også poengteres at ut ifra de opplysningene du har gitt her, så vil det være en av SK sine -800 maskiner med de nye setene som er satt opp. Det vil si at du ikke havner i -RRE, - RRF eller RRG da disse har rad 1 på begge sider. Hvordan vindu er på disse maskinene vet jeg ikke, men har selv fløyet -RPM med de nye setene og hadde vel omtrentlig to vinduer for meg selv.
 
Last edited:
Re: Kan man risikere uten vindu på rad 1 hos SK 737-800?

Hva med bakre nødutgang ? Fredelig...
 
Re: Kan man risikere uten vindu på rad 1 hos SK 737-800?

Regnef med at du er i Eco extra. Da jeg fløy til Lpa før jul. Var de ganske flinke til å gjete dokøen. Var forheng som ble benyttet.
 
Re: Kan man risikere uten vindu på rad 1 hos SK 737-800?

Regnef med at du er i Eco extra. Da jeg fløy til Lpa før jul. Var de ganske flinke til å gjete dokøen. Var forheng som ble benyttet.

Takk for innspill. Ja, det er eco extra.

Tror jeg satser på 1 D/E/F, i stedet for 2 A/B/C på flyet. Innbiller meg at det er den beste siden også med tanke på utsikten.:)
 
Re: Kan man risikere sete uten vindu på rad 1 hos SK 737-800?

Live oppdatering fra sk 4697: Sete 1F hadde vindu, ja. Til og med to. Veldig bra! ;) Litt trange seter, men det ble veldig bra når vi fikk ledig midtsete fordi en i reisefølget fikk flytte til en ledig treseter rett bak.
 
Re: Kan man risikere sete uten vindu på rad 1 hos SK 737-800?

Setene er litt trange ja, men det funker :) Håper du får en finfin tur!!
 
Back
Top