Kaffen på SAS

martino

ScanFlyer Blue
Kaffen på SAS

Er det bare meg eller serverer SAS kaffen sin i mindre kopper i sommer?
Og - vet noen om det er pulverkaffe?

Re: Kaffen på SAS

Det er pulverkaffe ja. Catering har et lite leveringsproblem for tiden, så vi har fått en halv million forskjellige kaffekopper. Satser på at det ordnes opp i snart.

Mcleif, ain't you a pocketful of sunshine. Ingen som tvinger deg til å drikke.

Er det bare meg eller serverer SAS kaffen sin i mindre kopper i sommer?
Og - vet noen om det er pulverkaffe?

Ja, den nye kaffekoppen er sort. Og den er mindre.

Her kommer historien (som jeg husker):

-"Designerkaffekoppen" kom vel i 2012. http://phpgui.flysas.net/coffeecup/

- Samtidig som Go/Plus ble lansert juni 2013 kom også nye kaffekopper. Gråpapir med "Our coffee/Our tea" på hver sin side. Dette var også den perioden som alt het noe med "Our". "Our Muffin", "Our Sandwich", "Our Salad", "Our Wrap". Også i loungen: "Our wines" etc.

- Nå er "Our"-epoken slutt.(Hvertfall om bord). Nå er det knæsje farger som gjelder på mat og drikke, salater/frokost/pizza/muffins/evening meal i limegrønn, lilla, rødt, gult etc. Og som en del av det nye designet skal kaffekoppene være sorte.

Tydeligvis at SAS fortsatt har et lager med forrige generasjons kaffekopper.

Det er pulverkaffe ja. Catering har et lite leveringsproblem for tiden, så vi har fått en halv million forskjellige kaffekopper. Satser på at det ordnes opp i snart.

Mcleif, ain't you a pocketful of sunshine. Ingen som tvinger deg til å drikke.

Synes kaffen ombord hos SAS er god jeg.

Direkte god syns jeg ikke den er, men den biter greit fra seg på morgenflighter!

Skikkelig garvesyre. Vi som gikk på tråkka på Fornebu på åtti-/nittitallet har antagelig fått impregnert magen for all fremtid ... :lol:

Direkte god syns jeg ikke den er, men den biter greit fra seg på morgenflighter!

Er ikke det også litt av poenget da? At den skal sparke litt i fra. Er jo litt kjipt med en svak kopp decaf om mårran :p

For all del, men så drikkes den jo resten av dagen også, ikke bare på 0620 flighter =P

Synes faktisk kaffen til SAS er blant de bedre.

Prøv f.eks BA sin… Den smaker sølevann med en dråpe grevling-urin.

Synes faktisk kaffen til SAS er blant de bedre.

Prøv f.eks BA sin… Den smaker sølevann med en dråpe grevling-urin.

KLM sin lukter eventyr og smaker rydde i heimen.
Flykaffe er stort sett søppel.
Rødvinene ombord er heller ikke hentet fra øverste hylle, men de holder da stort sett i overkant av 12% alle sammen.

Synes kaffen til SAS er en av de bedre i luften.

Det betyr ikke at det er helt sammenlignbart med Jura maskinen hjemme.
Men synes det finnes langt verre kaffer der ute, og jeg gleder meg alltid til den på morgen avgangene :)

Hyggelig å høre at såpass mange liker SAS kaffen. Jeg er meget glad i kaffe, god kaffe i mindre mengder. Personlig synes jeg den kaffen du får på SAS har fint lite med kaffe å gjøre.

Back