Kabin crew tatt med promille på SVG

Re: Kabin crew tatt med promille på SVG

Klipp og lim fra en som har abonnement:
– Jeg kan bekrefte at politiet som er stasjonert på Stavanger Lufthavn, Sola gikk til pågripelse av en kvinnelig kabinansatt på et SAS-fly som skulle til København søndag formiddag. Årsaken var mistanke om promille, sier operasjonsleder i Sør-Vest politidistrikt, Victoria Hillveg, til Aftenbladet.
Blodprøve viste promille
Flyet - med flightnummer SK1875 - skulle etter planen ta av klokken 09.50 fra Sola, men det kom seg aldri opp i luften. Flyet ble kansellert med årsakskode «operational reasons».
– Det ble foretatt en blodprøve av kvinnen som bekreftet at hun hadde promille. Promillen var ikke høy, men vi ser likevel svært alvorlig på saken. Når det gjelder fly og sikkerhet, så er det nulltoleranse når det kommer til å ha promille på jobb. Passasjerene skal aldri tvile på sikkerheten når de er ute og flyr. De skal føle seg trygge, sier Hillveg.
– Var det tips fra passasjerer eller folk på flyplassen som førte til at dere gikk til pågripelse av kvinnen inne i flyet?
– Jeg har ikke detaljer om hvordan våre folk på Sola ble gjort oppmerksomme på dette forholdet.

Bildeteksten og bildet i Aftenbladet viser CRJ.

Det var nok ShittyJet som skulle fly den ruten på søndag, altså en CRJ fra "SAS"

Vitner forteller om er voldsomt politioppbud , fullstendig uproporsjonalt i forhold til den mistenkte forbrytelsen. Skremmende å se hvordan Norge blir mer og mer en politistat

Vitner forteller om er voldsomt politioppbud , fullstendig uproporsjonalt i forhold til den mistenkte forbrytelsen. Skremmende å se hvordan Norge blir mer og mer en politistat

Ja farsken også skal det ikke værra lov å ta seg en skikkelig rotbløyte før man går på jobb i lufta nå heller??

Bildeteksten og bildet i Aftenbladet viser CRJ.

Det var CRJ9 EI-FPU som skulle flydd. Flyet ble flydd 15 minutter senere som SK9061 SVG-CPH, uten passasjerer formodentlig.

Ja farsken også skal det ikke værra lov å ta seg en skikkelig rotbløyte før man går på jobb i lufta nå heller??

Må vel være lov å reagere om det dukker opp mer enn to politi for å hente noen til blodprøve når politiet selv sutrer hele tiden over for lite ressurser?

Tror Norge er langt unna noen politistat. Nesten lavest politidekning i verden, ubevæpnet og påtalemyndigheten tiltaler og bøtelegger uavhengig. Altså skivebom fra din side!

Må vel være lov å reagere om det dukker opp mer enn to politi for å hente noen til blodprøve når politiet selv sutrer hele tiden over for lite ressurser?

Ja, selvfølgelig må menigmann mene noe om hvordan politiet har satt opp sine ressurser og kjøretøy. Du og andre vet jo den enkeltes kompetanse og kan med letthet konkludere med at dette kan og vet dere bedre enn politiet.

Å blande generell lav bemanning mot et oppdrag er jo bare søkt..

Etter å ha blitt latterliggjort over hele verden pga bl.a. Utøya prøver sikkert politet å fremstå som sterke og relevante, men dette blir bare dumt. Stavanger Aftenblad har i senere tid satt fokus på overgrep fra politiet, skremmende lesning

t

Etter å ha blitt latterliggjort over hele verden pga bl.a. Utøya prøver sikkert politet å fremstå som sterke og relevante, men dette blir bare dumt. Stavanger Aftenblad har i senere tid satt fokus på overgrep fra politiet, skremmende lesning

t
Herlighet

:headbang

Herlighet

:headbang

??? Kan det forsvares at en stor mengde politibetjenter går ombord i et fly å tar med seg en kabinansatt foran alle passasjereren? Vi er alle enige om at hun ikke burde jobbe med sin lavpromille, men dette er helt klar en overreaksjon/gapestokk fra politet. Men mer kan en vel ikke forvente av en etat styrt av (utallige ) FrP -statsråder...

??? Kan det forsvares at en stor mengde politibetjenter går ombord i et fly å tar med seg en kabinansatt foran alle passasjereren? Vi er alle enige om at hun ikke burde jobbe med sin lavpromille, men dette er helt klar en overreaksjon/gapestokk fra politet. Men mer kan en vel ikke forvente av en etat styrt av (utallige ) FrP -statsråder...

Tror neppe det detaljstyres ned til det nivået, så unødvendig med slike sleivspark. Men slike episoder burde håndteres diskret.

Her i USA er det vanlig at crew (og bakkeansatte med FAA/FBI-klarering) testes (lotterimetoden), og det gjøres alltid med maksimal diskresjon. Man burde kunne forvente at politiet håndterer slikt på samme måte.

Tenker litt på dette kontra «håndbagasjekvinnen» i Hellas. Vil vedkommende cabin crew også få regning for ombooking av passasjerer og tomflygning tilbake til CPH i tillegg til mest sannsynlig sparken? Som offshore-arbeider vet jeg at det er helt vanlig praksis at hvis f.eks. jeg blir tatt med promille på heliporten må jeg betale min egen billett tilbake til kontoret og i bestefall få en skriftlig advarsel, jeg må betale overtiden til den som må stå igjen, og jeg må betale helikoptersetene, mitt tomme ut, mitt eget når jeg forhåpentligvis er edru igjen, og returen for den som måtte stå igjen. Noen som vet om det blir ca samme i luftfarten?

Tenker litt på dette kontra «håndbagasjekvinnen» i Hellas. Vil vedkommende cabin crew også få regning for ombooking av passasjerer og tomflygning tilbake til CPH i tillegg til mest sannsynlig sparken?

Meget betimelig spørsmål. Og hvor går eventuelt grensen for ansvar?
Håper de har bedre rutiner enn at hun får sparken.

Som offshore-arbeider vet jeg at det er helt vanlig praksis at hvis f.eks. jeg blir tatt med promille på heliporten må jeg betale min egen billett tilbake til kontoret og i bestefall få en skriftlig advarsel, jeg må betale overtiden til den som må stå igjen, og jeg må betale helikoptersetene, mitt tomme ut, mitt eget når jeg forhåpentligvis er edru igjen, og returen for den som måtte stå igjen.

Wow... Antar du ikke jobber på norsk sokkel?

Wow... Antar du ikke jobber på norsk sokkel?

Jo jeg jobber på norsk sokkel. Vet ikke om det gjelder bare noen, eller om det er alle bedrifter som praktiserer slik, men har hørt om et tilfelle som kom en plass mellom 30-50000. Kan fort bli ett dyrt ølglass... Har heldigvis ingen problem med å klare å stille edru, så jeg får nok aldri fasiten. ;)

Tenker litt på dette kontra «håndbagasjekvinnen» i Hellas. Vil vedkommende cabin crew også få regning for ombooking av passasjerer og tomflygning tilbake til CPH i tillegg til mest sannsynlig sparken? Som offshore-arbeider vet jeg at det er helt vanlig praksis at hvis f.eks. jeg blir tatt med promille på heliporten må jeg betale min egen billett tilbake til kontoret og i bestefall få en skriftlig advarsel, jeg må betale overtiden til den som må stå igjen, og jeg må betale helikoptersetene, mitt tomme ut, mitt eget når jeg forhåpentligvis er edru igjen, og returen for den som måtte stå igjen. Noen som vet om det blir ca samme i luftfarten?

Det tror jeg ikke noe på. Så dette ville jeg sett dokumentasjon på!

Regner med at du får samme regning hvis du glemmer pass/førerkort, og dermed må stå igjen på heliporten grunnet selvforskylt mangel av ID.

Back