Juni og juli 2009

MFM

ScanFlyer Blue
Etter å tilslutt ha gått gjennom bildene tatt i løpet av de siste 5-6 ukene har jeg funnet et par jeg tenkte å dele. De første er tatt på OSL dagen før AC/DC-konsert, LN-TUH og LN-RNE er tatt fra båt rett uttenfor rullebanen på MOL, og Sea King 066 fra Ørlandet er tatt på helipaden på Molde sjukehus. Konstruktive kommentarer tas imot med åpne armer!

IMG_0034.jpg

CSA

IMG_0048.jpg

NAX med WL, motsol sørger for en mørk rødfarge som jeg ikke orket å justere på

IMG_0061.jpg

Uten forvarsel kom en stoor fugl

IMG_0064.jpg

Som sagt

IMG_0072.jpg

Viking/Mytravel kom som vanlig innom

IMG_0086.jpg

Og en eldre, men lang og slank dame med kraftig rumpe ble også sett

IMG_0088.jpg

IMG_0093.jpg

Tysker 1

IMG_0095.jpg

IMG_0105.jpg

Tysker 2

IMG_0161.jpg

Mytravel stakk avgårde igjen.

IMG_0183.jpg

Og OSL-delen avsluttes med Lars Petter Hassels aller første postede blinkskudd med speilrefleks :D (postet med fotografens tillatelse)

Last edited:
Så følger to serier fra Molde. Den første er et resultat av en av mange båtturer i finværsperioden vi nylig har hatt, innledet med mitt første lynbilde noen gang fra kvelden i forveien

IMG_0056.jpg

Ikke fult så fornøyd med det, så mørkt som det var ble det mye støy, men jeg fikk like fullt dokumentert uværet!

IMG_0067.jpg

LN-TUH backtracker 25 for takeoff

IMG_0081.jpg

Climbout

IMG_0094.jpg

Og LN-RNE ankommer

IMG_0146.jpg

Cumulus og Cumulunimbus vedvarte resten av uka, selv om vi ikke så noe tilsvarende tordenvær.

Så ble det væromslag og da kopteret fra Ørlandet tok turen innom i går (teknisk sett blir det i forigårs, iom. at vi har passert midnatt for lengst), tok jeg likegodt turen bortom. Grått var det i alle fall.

IMG_0207.jpg

Parkert, ventende på pasient

IMG_0216.jpg

Starter opp

IMG_0230.jpg

Øker torque for lift-off og blåser fotografen halvt av beina..

IMG_0234.jpg

.. Noe som fører til at neste OK bilde blir et par meter opp i lufta. Borte var de.

Takk så mye for titten :)

Last edited:
Back