• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Jumbo'n som prøvde å stikke av

Re: Jumbo'n som prøvde å stikke av

Hva skjer her egentlig? har de stappet 200 pax bak i flyet for å få det til å gynge?
Har de tatt bort det bakerste settet med landingshjul? eller er det som i en film, var det "hjelp vi flyr"? der de kjører løst et fly som har satt seg fast?
 
Re: Jumbo'n som prøvde å stikke av

Stilig!
Futura, om du åpner videoen i youtube finner du nok svaret der ;)
 
Re: Jumbo'n som prøvde å stikke av

Ikke lite løft haleflatene produserer kun av vinden som blåser over de. Nå hjelper det selvsagt at motvekten fra motorene er vekk.




Vidar
 
Re: Jumbo'n som prøvde å stikke av

Hvis halen hadde produsert løft ville vel nesen bli presset ned.
 
Re: Jumbo'n som prøvde å stikke av

Ja, negativt løft, men her er nok CG langt bak
 
Re: Jumbo'n som prøvde å stikke av

CG'en på 747 er ganske langt bak, selv med motorer. Det er derfor de bruker halestøtte på Combi'en.
 
Re: Jumbo'n som prøvde å stikke av

Får håpe det ikke blir for mye eksperimentering med CG på OS335 til OSL i morgen. Tøff video i allefall.
 
Back
Top