Flott start.......Tydeligvis marked..
Jeg har for vane og ikke kommentere særlig FR , men i dette tilfellet gjør jeg et unntak.
Faktisk tror jeg at Ryanair her vil kunne få denne ruten til å gå muligens også på helårsbasis.
Ser man på omtale i media over folks nye reise-og transfer vaner så har Torp
fått mange reisende fra Gardermoen.
NSB rapporterer om 30% økning med Intercity togene som stopper på Torp Sandefjord Lufthavn stasjon siden denne stasjonen åpnet Januar ifjor.
At reisende publikum kommer fra ulike deler av landet for så å bytte lufthavn fra OSL til Torp er en ny trend for de som er ute etter de billigste billettene og dem er det mange av etter hvert.
Med gode transfer muligheter vil nok både Torp i første omgang og etter hvert også Rygge ta mye av trafikken fra ferie-og fritidsreisende over OSL.
Nok et bevis på at reisemønsteret til folk er i konstant endring og hvilken utfordring dette representerer for flyselskapene.
Ja, Torp har hatt en eventyrlig vekst, også under finanskrisen. Men Alicante skiller seg ut i forhold til andre destinasjoner. Det er mye langtidsturister og fastboende. De har bagasje, og de har mye av det. Det passer dårlig med filosofien til Ryanair. I tillegg er snittalderen på passasjerene svært høy, og disse passasjerene synes kanskje det er mer komfortabelt å ringe sitt gode gamle reisebyrå enn å kjøpe billetten på Ryanair sin hjemmeside, og sjekke inn online.
Tiden vil vise hvordan det går.
Denne ruten vil sikkert gå bra - i likhet med enhver annen Alicante-rute fra Norge. Jeg kan selv ikke helt skjønne hvorfor absolutt alle må til Alicante og Costa del Solkysten...
At reisende publikum kommer fra ulike deler av landet for så å bytte lufthavn fra OSL til Torp er en ny trend for de som er ute etter de billigste billettene og dem er det mange av etter hvert..
Skulle vært interessant å se hvor mange som gjør et slikt bytte som har regnet inn billettprisen mellom flyplassene i totalprisen, for ikke å snakke om tidskostnaden og strevet.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.