JetBlue oppgraderer kabinen - med F-seter innenriks

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Re: jetBlue oppgraderer

Joda, selvsagt. Men her i europa er jo det gjerne forbundet med sild i tønne og ingenting ekstravagant. Har personlig ikke prøvd eller sett noen lowCOST som har en slik setup, tøft å se at de også kan gjøre slikt.

Takk for bildene.

LCC er egentlig et begrep gått ut på dato. Det eneste de har felles er at de er 'nye' og har lavere kostnadsstruktur enn de 'gamle' selskapene.

De fleste LCC'ene i USA har et servicenivå som er høyere enn legacy-selskapene. Spirit og Allegiant er hederlige unntak.

LCC er egentlig et begrep gått ut på dato. Det eneste de har felles er at de er 'nye' og har lavere kostnadsstruktur enn de 'gamle' selskapene.

De fleste LCC'ene i USA har et servicenivå som er høyere enn legacy-selskapene. Spirit og Allegiant er hederlige unntak.

Og her på berget kan vi oversette LCC med lavservice-selskap :drink

Når det gjelder de nye 321 til B6, så er det noe som ser veldig bra ut. Et godt produkt i et lukrativt marked.

JetBlue er mitt definitive favorittselskap. 34" pitch på economy, gratis baggasje og mulighet til å kjøpe 38" hvis man ønsker.

JB er absolutt bra, og de har den smekreste terminalen paa JFK. Flyene er freshere enn mange legacy selskaper man sitter bra ombord. De har code share med noen mange tradisjonelle selskaper paa de i og utenfor USA. Jeg vil ikke se bort ifra at de kommer med i en allianse etter hvert.

NYC Aviation har en kort og grei oppsummering av hva man kan forvente seg på transcon fra JFK til LAX/SFO i de kommende årene liggende ute nå, og det er mye bra i vente!

Virgin America, som lenge har vært den unge og hippe i klassen sitter igjen som litt akterutseilt, da de etterhvert vil være det eneste selskapet uten lieflat seter.

http://www.nycaviation.com/2013/08/the-new-premium-transcon-who-what-when-where-why/#.UgEKG21YQXg

Når det gjelder seat pitch hos B6 så har jeg lurt litt på dette: Har de en kortere setepute, slik at pichen blir bedre uten at den egentlig er det? Jeg føler at støtten under lårene slutter tidligere hos B6 enn hos andre her borte, men det er mulig jeg lurer meg selv her altså ;)

Men for oss som ikke flyr vestover fra JFK blir det liten endring ..

JetBlue er mitt definitive favorittselskap. 34" pitch på economy, gratis baggasje og mulighet til å kjøpe 38" hvis man ønsker.

Helt enig. Der til kan lægges god IFE med DirectTV (gratis), softdrinks og valg af snacks. Absolut et rigtig godt produkt de leverer og de gange vi har brugt dem har service-niveaet fra crew og ground personale været langt over middel.

Ser frem til at flyve dem igen i efteråret fra DCA-MCO - mener det kun var 35 USD o/w ekstra for at vælge sæde med 38" pitch. Pitch på standard er absolut også godkendt, så egentligt ikke det store behov for 38" på korte ruter.

Nå som US går ut av *Aliance hadde det jo hvert fint å fått dem(JB) inn noe som jeg ikke ser som helt utenklig da LH har eierandeler der.

Mer konkret om konseptet her

http://investor.jetblue.com/phoenix.zhtml?c=131045&p=irol-newsArticle&ID=1859952&highlight=
The Mint seat
JetBlue chose to fully customize the Mint seat, featuring:

Fully lie-flat beds up to 6' 8" (203cm), averaging the longest in the U.S. domestic business class market (a)
The only private suites with closing doors in the American market, four on each flight
Seats up to 22.3" wide, making them the widest seats on average in the U.S. domestic market (a)
Air cushions with adjustable firmness
Massage function
15-inch flat screen with up to 100 channels of DirecTV® programming and 100+ channels of SiriusXM® radio
Shoe storage
Dual 110 volt power outlets with two USB ports
"Wake me for service" indicator, allowing customers to customize their service needs

Jetblues F seter (suiter med dør)

Trodde Jetblue var en LCC, men dette ser da bedre ut enn det meste jeg har sett fra nettverksselskaper. Er på JFK-LAX og SFO disse blir å finne. Er ikke umulig at det blir Jetblue neste gang man har behov for å reise fra NYC til vestkysten.:up:
JetBlue2.png

Re: Jetblues F seter (suiter med dør)

Ved nærmere lesning ser jeg at dette er business class suiter, ikke first class. Og alle de 16 setene er lie flat med massasje-funksjon :)

Ser de ligger ute fra $599 en vei. Skulle bli rundt regna 7800kr for en rundtur.

Markedet de er beregnet på er ikke som andre markeder .... ;)

Markedet de er beregnet på er ikke som andre markeder .... ;)

Det vil jeg tro. De "taper" 31 seter i forhold til standardconfig på deres A321 som har 190 seter, så selv om introprisen nå er "lav" så må de vel ta ut mer skal de klare å få butikk av dette. Men betalingsviljen er sikkert tilstede om ellers Jetblue er foretrukket foran de tradisjonelle. Er det forresten AA som er størst på denne trafikken? Ser de flyr med noen skikkelig high yield A321 på samme ruta.

AA skulle iallefall ha 25 lapper i business da jeg sjekket prisene på LAX-JFK-LAX i slutten av februar, så betalingsviljen er åpenbart til stede på strekningen.

Back