Jet2 med Bergen ruter

Dette lukter mer cruise'charter' enn vanlige ruter ... Kun enkelte dager og halvannet år frem i tid.

Dette lukter mer cruise'charter' enn vanlige ruter ... Kun enkelte dager og halvannet år frem i tid.

Visstnok ikke cruise, dog delvis pakkereiserelatert. Forstår det handler litt om å teste markedet

Jet2 åpner fire ruter til BGO.

De fire rutene det er snakk om, er:
Birmingham – Bergen. Starter 9. mai, og skal flys én gang i uken – torsdager.

Leeds Bradford – Bergen. Starter 2. mai og skal også flys én gang i uken – torsdager.

Manchester – Bergen. Starter 25. april, og skal flys to ganger i uken – mandager og torsdager.

Newcastle International – Bergen. Starter også 25. april, og flys mandager og torsdager.

Re: Jet2 åpner fire ruter til BGO

738 på BGO-BHX/LBA skal jo bli interessant, men ser i den opprinnelige tråden at det er snakk om noe pakkereiserelatert?

MAN og NCL har jo litt annen standing i Bergen og sikkert omvent i nord iallefall. SK kommer ikke tilbake på BGO-MAN og Loganair er også ute av bildet?

Bergen har hatt gode forbindelser til østkysten av England siden i hvert fall 1980-tallet. Fløy Dan-Air BAe 146 BGO-SVG-NCL i 1985 med retur NCL-SVG og Braathens 767 til FBU.

Jet2 var inne på NCL-BGO-NCL i 2007. Muligens varte det bare den sommeren. Jeg husker ikke mer enn at jeg rakk å fly med dem én gang.

Relasjonen mellom Bergen og Newcastle er jo historisk sterk selv om den naturligvis var sterkere tidligere. Vil uansett tro at Newcastle som destinasjon vil appellere til Bergenserne og kanskje omvendt? Loganair har jo holdt ruten i gang i noen år så noe trafikkgrunnlag må det jo være? Men det er klart det er forskjell på 49 pax i en ERJ145 og 189 pax i en 738.

Egentlig en rute man kunne tenke seg til at WF kunne snust på?

Jet2 var inne på NCL-BGO-NCL i 2007. Muligens varte det bare den sommeren. Jeg husker ikke mer enn at jeg rakk å fly med dem én gang.

Jeg har bilder av Jet2 på BGO i Februar 2008, som jeg har merket med Newcastle. Så det ser ut som de var gjennom vinteren også.

Er vel fort mye til og fra hurtigruten på disse rutene.

Jeg har bilder av Jet2 på BGO i Februar 2008, som jeg har merket med Newcastle. Så det ser ut som de var gjennom vinteren også.

Er vel fort mye til og fra hurtigruten på disse rutene.

Stemmer. Fløy ruten selv med en 757 for en fotballtur i 2008. Ellers har jo både Widerøe, Flybe og Eastern forsøkt seg på NCL-BGO uten videre hell. Loganair lanserte vel også BGO-NCL med oppstart 2020, som aldri kom i gang grunnet covid. Husker ikke om den dukket opp siden

Last edited:
Har ikke Loganair flydd denne ruten i noen år nå da? Eller blander jeg med OSL?

Så WF har forsøkt seg tidligere? BU var vel FBU/OSL-NCL?

Flysmart24.no skriver «Lavprisselskapet «angriper Norge» med fire nye ruter».
Skriver det på en kreative måte, men i realiteten er det 2 stk flyvnivger til/fra NCL og BHX, 3 stk til/fra Leeds Bradford, og 8 stk til/fra MAN.

Angrep blir vel å rope litt høyt. I tillegg til disse pakkereisene med rutefly, skal jet2 fly en del charter de neste månedene mellom UK og BGO (som flere tidligere år).

Bergen har hatt gode forbindelser til østkysten av England siden i hvert fall 1980-tallet.

Ja, men samtidig virker det som de har slitt med å få rutene til å leve spesielt lenge. i hvertfall i dette årtusenet.

Bergen har hatt gode forbindelser til østkysten av England siden i hvert fall 1980-tallet. Fløy Dan-Air BAe 146 BGO-SVG-NCL i 1985 med retur NCL-SVG og Braathens 767 til FBU.

På slutten av 70 tallet fløy også Dan-Air BGO-NCL. Første flyturen som jeg husker var mellom BGO-NCL med De haviland Comet i 1978. Dette var store greier for en 9 åring. Jeg tror muligens jeg har et bilde av flyet i et album. Skal se etter.

Back