Torsdag 26. juni
Minneapolis St. Paul (MSP) - Chicago O'Hare (ORD) NW130, Avgang 1410, Ankomst 1531
Flytype: Airbus 319
Leiebilretur paa MSP skjer ikke ved Lindbergh terminalen der de fleste store flyr inn og ut av. Du dropper av bilen og tar heisen ned i kjelleren der et tog bruker 20 sekunder til terminalen. NW og partnere har innsjekk nede i kjelleren der toget kommer inn. Veldig smart siden det er faa meter fra toget til skrankene. Med toget kommer nemlig ogsaa alle som har parkert sin egen bil ved flyplassen.
Sjekket inn paa maskin og var waitlisted for F..
To rulletrapper derfra, den ene gaar til ankomst omraadet, den andre til avgang. Egen koe for priority uten koe overhodet.
Meget stort utvalg i butikker og restauranter paa flyplassen, Boingo traadloest internet til 7.95 for 24 timer som eneste alternativ.
Avgang fra gatene der heavies gaar fra, observerte bla. NRT avgang, HNL og AMS avgang.
Vaar A319 kom inn litt over halvtimen foer avgang og en skjerm over innsjekkingsomraadet bekreftet at jeg allerede var oppgradert som foerstemann paa lista sammen med 4 andre. Gikk frem til podiet, ga fra meg BP og fikk nytt uten aa utveksle et ord. Enkelt og greit. Selvsagt hyggelig at NW og CO oppgraderer plat uten kost, men de lengre ned paa lista (gold eller silver) er vel stort sett sjanseloese..
Boardet og igjen 16 F seter. Meget bra! Mye lysere og stoerre kabin enn paa 9ern. Setene var ogsaa mye bedre og bredere, det samme var benplassen
Det ble ikke tid til drikker foer avreise denne dagen, men en meget hyggelig purser (fin var hu au) lovte aa hive seg rundt naar vi kom opp i luften.
Litt sen avgang og kom opp i lufta etter litt venting paa innkommende trafikk. Kapteinen fortalte at flight time ble 49 minutter, noe som skulle gi oss ankomst foer rute selv med litt sen avgang og venting.
Tok raskt av og kom oss opp paa cruice. De kom igjen rundt med en liten kurv med snacks, denne gangen med muffins og bananer i tillegg til chips, sjokkis etc. Med UA til MSP blir det server zippo, ikke pretzels engang!
Jeg tok igjen i paa Fire Brick Amber, men grunnet tidspress ble det dessverre kun plass til en.
A319 er selvsagt mye nyere og flott, men NW har hverken tv skjermer eller audio over hele flyet. Litt svakt paa lengre turer.
Sier seg selv at A319 er bedre enn DC9 komfortmessig, men jeg hadde ihvertfall et meget hyggelig gjensyn med 9er!