• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Japan gir bort 10000 flybilletter

Vil lokke turister med 10.000 Gratisreiser

Japan vil lokke turister til landet ved å dele ut 10.000 gratis flybilletter neste år.

http://www.aftenbladet.no/innenriks/okonomi/Japan-vil-lokke-turister-med-gratisreise-2877360.html

Jordskjelvet og tsunamien som kostet nærmere 20.000 menneskeliv og førte til utslipp fra atomkraftverket Fukushima i mars, skremte i år mange fra å besøke Japan.

Turistmyndighetene vil nå ta grep og dele ut 10.000 gratis flybilletter til turister som ønsker å besøke landet, melder avisen Yomiuri Shimbun.

Hvor kan jeg søke? :)

Re: Vil lokke turister med 10.000 Gratisreiser

Stemmer det. Fikk bare standard svaret: at web-siden ikke kunne vises.

Men, ifg artikkel så skal...

Gratisturene skal etter planen starte i april neste år.

Re: Vil lokke turister med 10.000 Gratisreiser

Ser på siden at de har dagsturer i Tokyo til 10.000 yen. Noen som har hatt litt kluss med automatisk oversettelse her?

Denne nyheten kommer til å bli brukt til omfattende svindel fra falske søknadssider hvor de lopper folk for personopplysninger og kredittkortinfo. Jeg er overrasket over at jeg enda ikke har sett spam om denne nyheten, men det kommer nok snart.

Synes det virker som en særdeles dårlig idé hele greia. De som trenger en gratis billett for å komme til landet er kanskje ikke de som vil legge igjen de sårt tiltrengte yen landet trenger uansett?

Det er jo ikke sikkert at dette tilbudet faktisk kommer, foreløpig ser det kun ut som et pr-stunt.

Synes det virker som en særdeles dårlig idé hele greia. De som trenger en gratis billett for å komme til landet er kanskje ikke de som vil legge igjen de sårt tiltrengte yen landet trenger uansett?

Si ikke det. Hvis noen hadde gitt meg en gratisbillett, hadde jeg mest sannsynlig lagt opp ferieplanene etter det. Og da hadde jeg brukt de pengene som var nødvendige for å få en fin ferie i Japan.

Men det er ikke sikkert Japan hadde vært en del av ferieplanene om jeg IKKE hadde fått den billetten.

Jo det er greit Spantax, det er nok det som nettopp er ideen bak ... eh, ideen (:lol:) - men hvor mange mennesker i desperate forhold tror du ikke vil forsøke å benytte muligheten? Folk som ikke har råd til å legge igjen noe, folk som ikke har råd til å komme tilbake, folk som kanskje planlegger det hele som ulovlig innvandring, kanskje noe så opplagt og "simpelt" som narkotransport inn/ut, hjemløse mennesker - the list goes on.

Jo det er greit Spantax, det er nok det som nettopp er ideen bak ... eh, ideen (:lol:) - men hvor mange mennesker i desperate forhold tror du ikke vil forsøke å benytte muligheten? Folk som ikke har råd til å legge igjen noe, folk som ikke har råd til å komme tilbake, folk som kanskje planlegger det hele som ulovlig innvandring, kanskje noe så opplagt og "simpelt" som narkotransport inn/ut, hjemløse mennesker - the list goes on.

Hehe, er du seriøs? Man skal jo søke om dette her... Og jeg tviler på at det er så mange hjemløse som sjekker sidene til Japans turistbyrå.

Klart jeg er seriøs, nå dro jeg kanskje strikken langt - men om det er åpent for alle i verden... hvordan skal man klare å skille ut klinten fra hveten uten ekstensive intervjuer? OM det skal utføres tviler jeg sterkt på at de er så sinnsykt nøye på innholdet - og det åpner for utnyttelse fra useriøse aktører på flere måter enn en :)

Klart jeg er seriøs, nå dro jeg kanskje strikken langt - men om det er åpent for alle i verden... hvordan skal man klare å skille ut klinten fra hveten uten ekstensive intervjuer? OM det skal utføres tviler jeg sterkt på at de er så sinnsykt nøye på innholdet - og det åpner for utnyttelse fra useriøse aktører på flere måter enn en :)

Jojo, men det gjelder vel for alle konkurranser og kampanjebilletter. Narkosmuglere og andre skumlinger har sikkert bedre måter å skaffe seg flybilletter enn å søke om dem via Japans turistbyrå. Her velger jeg å være naiv og tro at de som evt søker vil være genuint interesserte i en tur til Japan, men godt kan tenke seg å spare prisen for en flybillett og heller bruke det på større hotellrom (de er SMÅ i Japan!).

Sånne som meg, med andre ord :D

Back