http://en.wikivoyage.org/wiki/Kingston_%28Jamaica%29 said:Like many other large cities elsewhere in the world, Kingston is home to a higher number of crimes than the rest of the island. It has been rated one of the most dangerous cities in the world in previous years when measured by the murder rate. While the Trench Town section of Kingston does have an interesting history, nevertheless no visitor should dare go there unless they're part of a goodwill tour or something similar with a high level of pre-arranged security. The average tourist going there would be signing his or her death warrant. Common-sense and precaution should ensure a pleasant experience in the safer areas of the city, though. If you find yourself in need of the police, the emergency number is 119.
Jeg var i Negril i 2006, og vi følte oss relativt trygge så lenge vi tok våre forholdsregler. Negril skal visst imidlertid være betydelig roligere enn resten av øya, i følge andre turister vi snakket med som hadde vært andre steder på øya. Jamaicanerne kjører imidlertid som om de har stjålet bilene, så jeg ville aldri i livet kjørt der selv, og bare det å gå langs veien som svinger seg gjennom Negril kan være ganske ekkelt. Stranden i Negril var fantastisk, men det krydde av ekstremt innpåslitne selgere som skulle prakke på oss alt fra armbåndt til hasj og LSD, og alle som jobbet i servicebransjen var åpenbart ute etter mest mulig tips for minst mulig jobb. Resturanttilbudet var også begrenset, så med mindre du er veldig glad i syltet fisk eller jerk chicken tror jeg forresten jeg ville valgt en all inclusive resort.
Som du skjønner har jeg ikke voldsomt hastverk med å komme meg tilbake. Men hvis du reiser er Rick's Cafe et must, med dertilhørende hopping fra klippen.![]()
Ikke akkurat det jeg var ute etter, men ser nå at stedet jeg har booket har en egen "discrete Au Naturale hideaway" så jeg er usikker på hva det er jeg skal begi meg ut på nå. :skepKanskje dette kunne være noe:lol:
http://www.youtube.com/user/HedonismResort
Ps. har vært der på midten av '80 tallet og det lille jeg husker var rimelig heftig:drink
Var i Montego Bay i påsken og ble av samtlige jeg snakket med, turister og lokale, fortalt at det ikke var noe å hente i Kingston bortsett fra å kunne si at man har vært der.Lukter litt på Jamaica som et av vinterens mål og kunne virkelig ha lyst til å høste Kingston til hovedstadslisten. Noen som har gode erfaringer og konkrete tips?
Lukter litt på Jamaica som et av vinterens mål og kunne virkelig ha lyst til å høste Kingston til hovedstadslisten. Noen som har gode erfaringer og konkrete tips?
Ja, det var akkurat det da. Selv om det kun er til min egen samling.... bortsett fra å kunne si at man har vært der.
Kingston anbefaler jeg ikke! Det er en by med mye kriminaltiet. Jeg følte høy grad av ubehag ved besket der.
Ja, det var akkurat det da. Selv om det kun er til min egen samling.
Jeg har hørt masse av dette og har selvfølgelig lest hele denne tråden. Det er derfor jeg lurer på om det ikke finnes noen som helst lyspunkter i den byen. Kanskje finnes det noe organisert? Og da tenker jeg ikke på kriminaliteten![]()
Bob marley museet er jo der.
Skjønner at dette ikke er drømmedestinasjonen. MEN skal jeg først til Jamaica, skal jeg innom Kingston. Det må da være mulig å gjøre det på en forsvarlig måte? Reisebyrå? Charter? Liquer and hores? Horse?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.